عصر خودرو

علل تعدیل منفی ۵۲ درصدی "حسینا"

عصر بازار- شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به۱۳۹۵/۱۲/۳۰ با سرمایه ۱۶۷ میلیارد ریال براساس عملکرد سه ماهه حسابرسی نشده و با تعدیل منفی ۵۲ درصدی نسبت به گزارش قبلی، مبلغ ۲,۲۴۴ ریال به طور خالص پیش بینی کرده است.

علل تعدیل منفی ۵۲ درصدی "حسینا"
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، این شرکت در اولین پیش بینی حسابرسی شده سال 95 درآمد هر سهم را 4,719 ریال تخمین زده بود که با 52 درصد تعدیل منفی در اطلاعیه جدید درآمد هر سهم 2,224 ریال پیش بینی شده است.

    براساس این گزارش دلایل این تعدیل منفی 52 درصدی پیش بینی سود هر سهم در گزارش جدید نسبت به قبلی، کاهش 28 درصدی فروش شرکت با توجه به در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور و کاهش صادرات و واردات، فعالیت تخلیه و بارگیری در بنادر(در بخش های جنرال کارگو و کانتینر) است. همچنین کاهش شدید حجم ترانزیت مشتقات نفتی بدلیل کاهش قیمت جهانی نفت خام و شرایط منطقه ای در خاورمیانه و شمال آفریقا از بازار مناسبی برخوردار نمی باشد. لذا افت درآمد در سال 1395 برای شرکت متصور می باشد.

    بهای تمام شده کالای فروش رفته نیز تنها یک درصد نسبت به پیش بینی قبلی بیشتر شده که به تبع کاهش درآمد ها در شرکت اتخاذ سیاست های انقباضی و کنترل هزینه ها جزء الویت های اصلی شرکت می باشد که شرکت ناگزیر به اجرای آن می باشد.

    همچنین هزینه های عمومی, اداری و تشکیلاتی29 درصد کمتر شده، در اولین پیش بینی سال مالی منتهی به 30/12/1395 براساس نظر بازرس و حسابرس مستقل شرکت، مالیات و عوارض در سرفصل هزینه های عمومی, اداری و تشکیلاتی طبقه بندی گردید. پس از تنظیم صورت های مالی سال 1394 و مذاکرات فراوان با بازرس و حسابرس مستقل، مالیات و عوارض از سرفصل هزینه های عمومی, اداری و تشکیلاتی حذف و به سایر درآمدها و هزینه های غیر عملیاتی منتقل گردید. لذا در پیش بینی اخیر تنها هزینه های مربوط به عمومی, اداری و تشکیلاتی در این سرفصل لحاظ شده است.

    هزینه های مالی32 درصد کمتر شده در بودجه جدید، با توجه به کاهش حجم فعالیت، سیاست شرکت در قبال اخذ تسهیلات تغییر خواهد نمود. خالص درآمد (هزینه) های متفرقه 94 درصد کاهش یافته ، در پیش بینی اولیه درآمد غیر عملیاتی مربوط به برگشت ذخایر لحاظ شده است که شرکت از این محل نیز درآمدی برای سال جاری متصور نمی باشد. مجموع این عوامل منجر به کاهش 52 درصدی پیش بینی سود شده است.

    برچسب ها