عصر خودرو

سیتی‌گروپ:

نفت دوباره بالا می‌رود

عصر بازار- در حالی که روند نزولی نفت با بازگشت قیمت طلای سیاه به سطح ۴۰ دلاری بیشتر شده است، سیتی‌گروپ معتقد است که مسیر نفت مجددا صعودی خواهد شد.

نفت دوباره بالا می‌رود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، نگرانی‌ها در خصوص پر بودن ذخایر جهانی نفت، باعث شده تا قیمت هر بشکه نفت خام به زیر سطوح حمایتی 40 دلاری سقوط کند.

    در میان گمانه‌زنی‌ها در خصوص اینکه تقویت موجودی ذخایر نفتی اثر کاهش تولید ناشی از اختلال عرضه را از بین برده است، از اوایل ماه ژوئن قیمت نفت روند نزولی به خود گرفته است. این در حالی است که نفت پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح 12 سال اخیر خود در اوایل سال 2016 مدتی بود که روندی صعودی به خود گرفته بود. با وجود این، سیتی‌گروپ اعلام کرد اختلالات جهانی که موجب رشد قیمت اخیر شده بود در ماه آینده نیز باعث خواهد شد تا بازار نفت مجددا صعودی شود.

    در معاملات امروز نفت خام، هر بشکه نفت برنت زیر 42 دلار و هر بشکه نفت آمریکا زیر 40 دلار دادوستد شدند.

    ست کلین‌من، تحلیلگر سیتی‌گروپ اعلام کرد: در حالی که توافق میان شورای ریاست‌جمهوری لیبی و نظامیان در لیبی در خصوص بازگشایی بزرگترین بنادر نفتی این کشور موجب نزولی شدن قیمت نفت شده، این موضوع ممکن است یک حرکت فریبنده باشد.

    انتظار می‌رود تولید نفت لیبی در حدود 350 هزار بشکه در روز باقی بماند. تولید لیبی قبل از سال 2011 و شدت گرفتن درگیری‌ها در حدود 1.6 میلیون بشکه در روز بود.

    سیتی برآورد کرده که موجودی جهانی نفت خام در نیمه نخست سال جاری به طور متوسط 360 هزار بشکه در روز افزایش یافته است. این در حالی است که از سال 2010 تا 2014، موجودی ذخایر نفتی در شش ماه نخست سال به طور متوسط روزانه 430 هزار بشکه رشد داشته است. سال گذشته رشد موجودی ذخایر نفتی به طور متوسط 1.5 میلیون بشکه در روز گزارش شده است.

    برچسب ها