عصر خودرو

در کنفرانس اقتصاد اسلامی;

۲۵۰۰ کارشناس مسائل اقتصادی جهان را در اندونزی بررسی می‌کنند

عصر بازار- نشست بین المللی اقتصاد اسلامی از روز گذشته با حضور ۲۵۰۰ کارشناس از ۶۹ کشور جهان در جاکارتای اندونزی آغاز شده و تا فردا ادامه خواهد داشت.

۲۵۰۰ کارشناس مسائل اقتصادی جهان را در اندونزی بررسی می‌کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، دوازدهمین کنفرانس بین المللی اقتصاد اسلامی از روز گذشته در جاکارتای اندونزی آغاز به کار کرده است.

    این کنفرانس با عنوان "توسعه نامتمرکز رشد اقتصادی، تقویت فعالیت‌های اقتصادی آینده" با شرکت 2500 کارشناس از 69 کشور جهان از روز گذشته آغاز شده و تا فردا 4 آگوست ادامه خواهد یافت.

    در این کنفرانس نقش بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ در توسعه و رشد اقتصادی کشورها مورد بررسی قرار گرفته و شرکت کنندگان در این کنفرانس نیز طرح های خود در مورد مسائل مرتبط با اقتصاد اسلامی نظیر زیر ساخت های مالی اسلامی و توسعه صنایع تولید مواد غذایی حلال را ارائه خواهند داد.

    یکی دیگر از اهداف برگزاری این نشست ایجاد ساختار مناسب برای توسعه همکاری های دو یا چند جانبه بین کشورهای حاضر است.

    در این نشست سران کشورهای تاجیکستان، سریلانکا، اردن و هیئت هایی از دیگر کشورهای اسلامی جهان نظیر ترکیه حضور دارند.

    این نشست با سخنرانی رئیس جمهور اندونزی و وزیر جدید اقتصاد این کشور آغاز بکار کرد.

    این نشست با هدف توسعه همکاری‌های اقتصادی کشورهای جهان، اساتید، فعالان حوزه صنعت، کارشناسان منطقه ای و دیگر فعالان حوزه اقتصاد اسلامی را دور هم گرد آورده است.

    سرمایه گذاری در زیر ساخت ها، در کنار زکات، وقف، و اوراق بدهی اسلامی، صکوک، از دیگر موضوعات مورد بحث در این کنفرانس هستند.

    رئیس جمهور اندونزی در سخنرانی خود در نشست اقتصاد اسلامی به برخی چالش های اقتصادی، سیاسی و بازرگانی پیش روی توسعه اقتصادی اسلامی بین المللی اشاره کرد و گفت علی‌رغم روند شکننده کنونی باید بر نوآوری در این حوزه تمرکز کرد.

    وی تأکید کرد جامعه اسلامی باید علی رغم موانع موجود از امتیازات جمعیتی خود بهره ببرد.

    موسسه پیو ریسرچ اعلام کرده است متوسط سن جمعیت مسلمانان جهان 23 سال است که جوانترین جامعه در میان تمام مذاهب جهان محسوب می شود.

    وی افزود با وجود چالش‌های موجود نظیر نرخ بیکاری بالا در میان جوانان، پتانسیل بالایی برای توسعه در حوزه های طراحی، صنایع غذایی و هنر در کشورهای اسلامی وجود دارد.

    برچسب ها