عصر خودرو

مدیرعامل کارخانه ایرانیت:

خط تولید ایرانیت متوقف شده است

احیای ایرانیت ۲۴ میلیارد پول می خواهد

عصر بازار- مدیرعامل کارخانه ایرانیت از توقف خط تولید ایرانیت خبر داده و با اعلام اینکه تمامی ۲۵۰ کارگر این کارخانه بازنشست شده اند، گفت: البته این کارخانه هنوز تعطیل نشده و برای احیای ایرانیت ۲۴ میلیارد تومان پول می خواهیم.

خط تولید ایرانیت متوقف شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، محمد وفایی در پاسخ به اینکه دلایل تعطیلی کارخانه 60 ساله ایرانیت چیست؟ با اشاره به اینکه تیم مدیریتی جدید 15 بهمن سال 90 شرکت ایرانیت را تحویل گرفت، اظهار داشت: با ممنوعیت واردات آزبست به کشور در تیرماه سال 90 فعالیت تولیدی این کارخانه در آن مقطع متوقف شد اما با مدیریت جدید 6 ماه بعد فعالیت مجدد کارخانه آغاز گردید.

    وی با بیان اینکه در دوران تحریم، تکنولوژی لازم برای تولید محصول بدون آزبست نداشتیم، افزود: لازمه استقرار تکنولوژی جدید در این کارخانه دانش فنی و خرید ماشین آلات جدید بود، زمانی که کارخانه را تحویل گرفتم سه قول به کارگران دادم که نگران آینده خود نباشند و طلب آنها بابت حقوق معوقشان تا پایان سال 90 تسویه خواهد شد.

    وفایی تصریح کرد: می خواستم کارخانه را راه اندازی کنم و برای تحقق این موضوع در آن مقطع استراتژی را اصلاح ساختاری کارخانه تعریف کردم و تا امروز به این موضوع پرداخته و توانستیم اصلاحات لازم را در کارخانه برای تولید محصولات متنوع تنجام دهیم.

    مدیرعامل کارخانه ایرانیت با اشاره به اینکه در آن زمان این کارخانه حدود 250 نفر نیروی انسانی داشت، گفت: زمانی که ریاست این کارخانه را برعهده گرفتم  این واحد از مشکلات متعددی از جمله بدهی‌های سنگین بانکی و جرایم مالیاتی رنج می برد که خوشبختانه توانستیم در طول این 5 سال مقداری از این بدهی‌ها را پرداخت و با اعمال برخی تغییرات بر روی دستگاه‌ها بیش از یک میلیون ورق تولید کنیم.

    وفایی در پاسخ به اینکه پس چرا با این همه اقدامات، ایرانیت امروز اوضاع و احوال اسف باری دارد، اضافه کرد: این میزان تولید با قیمتی حدود 9 تا 10 هزار تومان در سطح بازار به فروش می‌رسید اما به مرور هزینه تولید ورق ها بیشتر از قیمتی شد که در بازار به فروش می رسید و منجر به این شد که در نهایت در دی ماه 94 خط تولید خود را متوقف کردیم.

    وی در ادامه گفت: تأکید می کنم توقف خط تولید با تعطیلی کارخانه فرق می‌کند و این کارخانه هنوز تعطیل نشده است.

    مدیرعامل ایرانیت با اشاره به اینکه تمام نیروی انسانی این کارخانه بازنشسته شده‌اند، گفت: حدود 250 نفر کارگر رسمی داشتیم که  متوسط حقوق ماهانه آنها در مجموع حدود 500 میلیون تومان بود ولی در حال حاضر همه براساس قانون بازنشسته شدند.

    وفایی با اعلام اینکه از محل فروش اموال کارخانه حق سنوات کارگران پرداخت شد، اظهار داشت: خط تولید این کارخانه قدمتی 50 ساله دارد و برای ایجاد فعالیت مجدد نیازمند کمک مالی هستیم.

    مدیرعامل کارخانه ایرانیت اضافه کرد: امروز این کارخانه برای آغاز فعالیت و تجهیز ماشین آلات نیازمند 24 میلیارد تومان نقدینگی است.

    برچسب ها