عصر خودرو

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی امسال به ۶۵ میلیون تن می‌رسد

عصر بازار- ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی تا پایان امسال به حدود ۶۵ میلیون تن خواهد رسید که بخش مهمی از این افزایش تولید را مجتمع های پتروشیمی غرب کشور رقم خواهند زد.

ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی امسال به ۶۵ میلیون تن می‌رسد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی علی محمد بساق زاده مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: با تولیدی شدن فاز2 پتروشیمی کاویان، حجم خوراک ارسالی این مجتمع برای پتروشیمی های واقع در مسیر خط لوله اتیلن غرب نیز افزایش یافته است و این روند به تدریج تا پایان سال رو به رشد خواهد بود.

    عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشمی با بیان این که امسال 10 تا 12 طرح جدید به تولید می رسند، گفت: افزایش تولید اتیلن در پتروشیمی کاویان منجر به افزایش تولید در پتروشمی های لرستان، ایلام، پلیمر کرمانشاه و مهاباد خواهد شد و پتروشمی کردستان نیز بزودی میزبان اتیلن ارسالی از طریق خط لوله اتیلن غرب می شود.

    عضو هئیت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشمی در خصوص مصرف کنندگان اصلی اتیلن خط لوله غرب، افزود: در حال حاضر پتروشمی های مارون، غدیر، اروند، رجال و امیرکبیر نیز از خط لوله اتیلن غرب خوراک دریافت می کنند، اما مصرف کنندگان اصلی پتروشیمی های واقع در غرب کشور خواهند بود.

    بساق زاده با بیان این که عملیات اجرایی ساخت ایستگاه های تقویت فشار اهواز و سنندج در مسیر خط لوله اتیلن غرب در حال طی کردن مراحل نهایی خود است، گفت: هم اکنون این ایستگاه ها از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار هستند و بزودی وارد مراحل راه اندازی می شوند.

    وی با اشاره به توجه ویژه صنعت پتروشیمی به تحقق اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از خام فروشی، خاطر نشان کرد: ایجاد ارزش افزوده بیشتر و کمک به کاهش خام فروشی راهبرد صنعت پتروشیمی است و پتروشیمی های جدید می تواند در این مسیر نقش آفرین باشند.

    ساخت خط لوله اتیلن غرب با مصوبه هیئت وزیران در سال ١٣٨١ با هدف توسعه مناطق کمتر توسعه یافته در دوره وزارت مهندس زنگنه در وزارت نفت آغاز شد و این خط از مبدا پارس جنوبی تا آذربایجان غربی امتداد خواهد داشت. طبق برنامه‌ریزی های انجام شده، پتروشیمی کاویان، اتان دریافتی از پارس جنوبی را به اتیلن بدل کرده و به خط لوله اتیلن غرب تزریق می‌کند که این اتیلن از ١١ استان عبور کرده و خوراک ١٢ مجتمع پتروشیمی ساخته شده یا در حال ساخت را تامین خواهد کرد.

    خط لوله اتیلن غرب خوراک مجتمع های پتروشیمی واقع در استان های خوزستان، فارس، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد،چهارمحال و بختیاری، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی، ایلام را تامین می‌کند.

    برچسب ها