عصر خودرو

رئیس سازمان صنعت،‌معدن و تجارت استان تهران اعلام کرد

سهم ایران از صادرات غیرنفتی روسیه به ۵ درصد می‌رسد

عصر بازار- به گفته رئیس سازمان صنعت،‌معدن و تجارت استان تهران بازار بزرگ روسیه ظرفیت مناسبی برای تولیدات موادغذایی، مصالح ساختمانی و کشاورزی ایران است.

سهم ایران از صادرات غیرنفتی روسیه به ۵ درصد می‌رسد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، ‌محمدرضا مس فروش با بیان اینکه توسعه صادرات غیرنفتی در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور همواره مورد توجه ویژه مسئولان بوده است، بیان کرد: اجرا و تحقق این برنامه‌های علمی و زیربنایی و تحقیقات تخصصی منوط به بررسی مشکلات و مسائل واحدهای تولیدی استان و تلاش در جهت رفع موانع تولید و کمک به بنگاه‌ها برای شناسایی و آشنایی به بازارهای هدف صادراتی و ورود به بازار جهانی است.

    مس‌فروش در ادامه گفت: در این راستا اعزام و پذیرش هیات‌ها تجاری و نمایشگاهی متعدد از صنایع مختلف به کشورهای هدف به‌ویژه روسیه صورت پذیرفته است و برای بهینه نمودن فعالیت‌های تجاری برنامه‌های آموزشی- تخصصی برای آشنایی بیشتر و کامل‌تر تاجران و تولیدکنندگان با اصول صادرات و بازاریابی صادرات محور و قوانین و شیوه‌های خاص تجارت با کشورهای هدف برگزار می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه روسیه به عنوان بزرگترین کشور جهان و با 146 میلیون نفر جمعیت و 22 جمهوری با واردات سالانه 400 میلیارد دلار است، اظهار کرد: به علت سردسیر بودن بسیاری از مناطق روسیه و محدودیت در برخی از منابع طبیعی، آن کشور می‌تواند بازار بزرگی جهت واردات گسترده موادغذایی، سبزیجات تازه و میوه و مصالح ساختمانی از کشورهای جهان بالاخص ایران که در مقیاس وسیع تولید می‌شوند باشد، ولی متاسفانه مبادلات  اقتصادی و بازرگانی دو کشور، گویای ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری طرفین نبوده و ایران با کسب رقم حدود 300 میلیون دلار کمتر از یک درصد مبادلات اقتصادی خارجی روسیه را تشکیل می‌دهد.

    بنا بر اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، مس‌فروش در ادامه، خاطرنشان کرد: تطابق نیازهای وارداتی روسیه با توانمندی‌های تولیدی ایران و روابط سیاسی مساعد بین دو کشور و عزم دولت‌ها برای توسعه تعاملات اقتصادی در کنار تحولات اخیر منطقه و کمرنگ شدن رقبایی مانند ترکیه شرایط ویژه‌ای را برای حضور شرکت‌ها و کالاهای ایرانی در بازار پرجمعیت و پرمصرف روسیه فراهم کرده است. لذا مسائل اجرایی مانند گواهی‌های مربوط به صادرات به روسیه، لیست مراکز مجاز صدور گواهینامه برای انواع کالاها، لیست سازمان‌های مجاز برای ترخیص کالا و انجام امور گمرکی؛ مهم‌ ترین مسیرهای تحویل کالا و مزیت‌ها و معایب آنها، شرکت‌های حمل‌ونقل معتبر، مکانیسم اعتبارسنجی و ارزیابی شرکت‌های روسی، روش‌های علمی و عملی در دفاعیات و مراتب حل دعاوی در مفاد قراردادها، مواد ضروری در گزارشات مالی، کلیه امور مربوط به مراودات بانکی و راهکارهای مبادلات ارزی و بیمه برای فعالان اقتصادی در این حوزه معرفی و تشریح می‌شوند.

    وی با اشاره به مشکلات موجود از جمله فقدان شبکه حمل‌ونقل مناسب، نبود مناسب مبادلات بانکی و ارزی، تعرفه‌ها و مشکلات گمرکی که در حال بررسی و رفع در کمیسیون‌های تخصصی و رایزنی دولت‌ها قرار گرفته است، بیان کرد: مانع بزرگ دیگری وجود دارد که تجارت بین دو کشور را به تاخیر می‌اندازد و آن عدم آشنایی تجار و تولیدکنندگان ایرانی با قوانین، اصول و شیوه‌های تجارت در روسیه است که در افق پیش رو در نظر است برنامه‌هایی را برای آشنایی هر چه بیشتر آنها با بازار روسیه اجرا کنیم که با پیدا کردن این راه‌حل‌های تجارت ما نیز می‌توانیم سهم قابل توجیه از واردات این کشور را از آن خود کنیم.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، گفت: این سازمان طرح جامعی را در نظر گرفته که همایش بخشی از آن است. لذا در قالب این طرح برای هر چه کاربردی‌تر شدن این همایش ماه‌هاست کارگروه‌های تخصصی ویژه‌ای تلاش می‌کنند. لذا انتظار می‌رود سهم ایران از واردات روسیه در گروه کالایی‌های مذکور زیر یک درصد به بالای پنج درصد برسد.

    وی با اشاره به  برگزاری همایش روسیه، اظهار کرد: این همایش نهم شهریورماه در مرکز همایش‌های صداوسیما با محوریت تولید برتر، خدمات برتر، گسترش صادرات و با هدف آشنایی با موقعیت‌های بازار روسیه، شیوه ورود موفق و حضور پایدار در این بازار، نیازسنجی کالایی و خدماتی روسیه متناسب با توان تامین ایران، بررسی اقدامات زیرساختی و توافقات بین دولت ایران و روسیه و دریافت خدمات مشاوره از متخصصین آشنا به بازاریابی و بازار روسیه برگزار می‌شود.

    مس‌فروش در این‌باره، افزود: مقامات بلندپایه دولتی از دو کشور، تعداد زیادی از تاجران و واردکنندگان بزرگ روسیه، مدیران عامل بنگاه‌های تولیدی و خدماتی، بازرگانان و تاجران، شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های عمومی بازرگانی مانند حمل‌ونقل، گمرک، بانک، بیمه، مخاطبان این همایش بزرگ هستند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو