عصر خودرو

طلای جهانی و احتمال یک ریزش بزرگ

عصر بازار- با توجه به رفتار قیمت طلای جهانی در محدوده ۱۳۵۰ دلار احتمال یک ریزش بزرگ تا حوالی ۱۲۸۰ دلار هر روز تقویت می شود.

طلای جهانی و احتمال یک ریزش بزرگ
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، اولین مانع محکم در برابر ریزش در 1330 دلار قرار دارد که  احتمالا  تا روز جمعه این هفته وضعیت آن مشخص خواهد شد. در ناحیه  کنونی قیمت نیز گذشت زمان به نفع نزول عمل کرده و احتمال ریزش قیمت را تقویت خواهد کرد و تنها در صورتی که بتواند حد اکثر طی دو هفته آینده خود را به قیمت‌های بالای 1370 دلار برساند، احتمال صعود مجدد تا 1400 دلار و بالاتر نیز تقویت خواهد شد.

    با توجه به اینکه در این جمعه آمار بیکاری و پرداخت‌های بخش غیرکشاورزی آمریکا  اعلام خواهد شد، احتمال اینکه حرکت غیر منتظره در این روز وجود داشته باشد و باعث غافلگیری معامله‌گران بشود زیادتر است و توصیه می‌شود در روز جمعه و هنگام خبر تدابیر ویژه داشته باشند و یا کلا در بازار معامله نکنند.

    برای معامله گران داخلی نیز این هفته نوسان‌گیری از قیمت‌ها کاری سخت خواهد بود و توصیه می شود، از ورود به بازار به قصد نوسان‌گیری از قیمت‌ها پرهیز کرده و فقط معاملات  بلند مدت خود را حفظ کنند.

    در بازار آتی سکه داخلی نیز آربیتراژ کاران با ریسک مضاعف مواجه هستند و  علیرغم اینکه احتمال سود بالا برای روز شنبه آینده وجود دارد، اما به همین نسبت ریسک بالاتری نیز در آن پنهان شده است و بهتر است با ریسک کنترل شده در بازار حاضر باشند.

    *سعید محمدی جزی، تحلیلگر بازار

    برچسب ها