عصر خودرو

پتانسیل‌های همکاری تجاری ایران با کشور میهمان امروز اتاقی‌ها

عصر بازار- فرآورده‌های نفتی، گاز و محصولات پتروشیمی، انواعی از کف‌پوش و پوست حیوانات از جنس گوسفند از جمله اقلام عمده صادراتی ایران به پاکستان و همچنین برنج، دانه کنجد، گاو گوشتی، نخود رسمی غلاف‌کنده، «گلابی هندی، انبه و منگوتین»، سبزیجات غلاف‌دار و حبوبات از اقلام عمده وارداتی ایران به این کشور هستند.

پتانسیل‌های همکاری تجاری ایران با کشور میهمان امروز اتاقی‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، یک هیات اقتصادی - تجاری به سرپرستی رئیس سازمان توسعه تجارت پاکستان (وزیر مشاور) روز سه‌شنبه دوم شهریورماه به اتاق بازرگانی تهران می‌آید. آن طور که اتاق بازرگانی اعلام کرده، اعضای این هیات از شرکت‌هایی هستند که در زمینه‌های منسوجات، چرم، برنج، محصولات کشاورزی، برزنت، لوازم جراحی و دندانپزشکی، سنگ‌های قیمتی و جواهرات فعالیت دارند و به دیدار و مذاکره با تجار و بازرگانان عضو اتاق بازرگانی تهران می‌پردازند.

    اما در حال حاضر ایران و پاکستان در چه زمینه‌هایی با یکدیگر مبادله تجاری دارند؟

    *زمینه‌های همکاری ایران و پاکستان بر اساس آمار
    بررسی آمارهای رسمی گمرک ایران نشان می‌دهد در سه ماهه آغاز سال 95 عمده صادرات غیرنفتی ایران به پاکستان را فرآورده‌های نفتی، گاز و محصولات پتروشیمی تشکیل می‌دهد. سایر اقلام عمده صادراتی ایران به این کشور عبارتند از: انواعی از کف‌پوش، پوست حیوانات از جنس گوسفند، آبمیوه تغلیظ شده، تخم گشنیز، آخال کائوچو، پسته، کاشی و چهارگوش، شکلات، سرب و شیر خشک.

    در همین بازه زمانی اقلام عمده وارداتی ایران از پاکستان نیز عبارتند از: برنج، دانه کنجد، گاو گوشتی، نخود رسمی غلاف‌کنده، «گلابی هندی، انبه و منگوتین»، سبزیجات غلاف‌دار، لوبیا چیتی، عدس، «سایر حیوانات از نوع گاو»، لوبیا قرمز و پارچه.

    *ارزش مبادلات تجاری ایران و پاکستان
    بر اساس آمارهای گمرک ایران همچنین ارزش صادرات کشورمان به پاکستان در یک دهه اخیر دو برابر شده و از 300 میلیون و 700 هزار دلار در سال 85 به 635 میلیون دلار در سال 94 رسیده است. ارزش صادرات ایران به این کشور در سه ماهه آغازین سال 95 نیز به مبلغ 204 میلیون و 899 هزار دلار می‌رسد.

    واردات ایران از پاکستان نیز در دهه اخیر پس از فراز و فرودهایی، از مبلغ 169 میلیون و 200 هزار دلار کالا در سال 85 به مبلغی معادل 226 میلیون و 100 هزار دلار در سال 94 رسیده است. ارزش واردات ایران از این کشور در سه ماهه آغازین سال جاری نیز به مبلغی معادل 86 میلیون و 78 هزار دلار می‌رسد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو