عصر خودرو

کاهش شاخص سهام بورس لندن همزمان با سقوط بهای نفت خام دریای برنت

عصر بازار- شاخص سهام بورس فوتسی ۱۰۰ لندن و ارزش پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا و یورو، در پایان معاملات روز دوشنبه، اولین روز معاملاتی هفته، همزمان با سقوط قیمت نفت خام برنت دریای شمال، روند کاهشی یافتند.

کاهش شاخص سهام بورس لندن همزمان با سقوط بهای نفت خام دریای برنت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا ، ارزش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن که در آن در هر روز کاری سهام 100 شرکت مهم و بزرگ انگلیس از نظر ارزش بازاری سهام ثبت شده در بورس، ارزش گذاری و خریدوفروش می شود در روز دوشنبه، با کاهش 0.45 درصدی مواجه شد.
    شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، با 30 واحد کاهش، به 6 هزار 693 واحد رسید.
    شاخص سهام بورس فوتسی 250 لندن نیز با کاهش 0.83 درصدی مواجه بود و با 143 واحد کاهش به 17 هزار و 139 واحد رسید.
    به گفته تحلیل گران کاهش شاخص سهام لندن عمدتا ناشی از انتشار داده های منفی در مورد فعالیت های اقتصادی انگلیس در بعد از همه پرسی 23 ژوئن گذشته بوده است.
    نتایج جدیدترین بررسی های صورت گرفته در مورد فعالیت های اقتصادی در انگلیس که روز دوشنبه منتشر شد حاکی از کاهش شاخص مدیران خرید در بخش تولید این کشور به دنبال همه پرسی برگزیت در 23 ژوئن گذشته بوده است.
    در همین حال در میان شاخص سایر بورس های اروپایی در روز دوشنبه، 'دکس ' آلمان، 'کک 40 ' فرانسه و 'آیبکس ' اسپانیا کاهش داشتند.
    در پایان معاملات روز دوشنبه، ارزش شاخص سهام 'دکس 'در بازار بورس فرانکفورت آلمان 0.07 درصد، شاخص سهام 'کک چهل' در بازار بورس فرانسه 0.69 درصد و شاخص بازار بورس اسپانیا موسوم به «آیبکس» 0.86 درصد کاهش یافتند.
    اما پوند انگلیس نیز در پایان معاملات در بازار مبادلات ارزی، در برابر دلار آمریکا با 0.22 درصد کاهش، در مقابل 1.3192 دلار و همچنین با 0.19 درصد کاهش در مقابل یورو، در مقابل 1.1812 یورو معامله شد.
    در همین حال هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که بیش از دو سوم نفت های جهان از جمله نفت اوپک، بر اساس آن قیمت گذاری می شوند، روز دوشنبه در بازار لندن، با حدود 1.34 دلار کاهش ( 3.1 درصد) به 42.19 دلار رسید.
    به گزارش منابع انگلیسی، بهای هر بشکه نفت شاخص آمریکا، 'وست تگزاس اینترمیدییت '( دبلیوتی آی ) نیز روز دوشنبه با 1.54 دلار کاهش ( 3.7 درصد) به 40.06 دلار رسید.
    به گفته تحلیل گران سقوط قیمت نفت خام در بازارهای جهانی در روز دوشنبه ناشی از داده های جدید در مورد تولید بی سابقه اعضای اوپک در ماه گذشته میلادی بوده است.

    برچسب ها