عصر خودرو

هواپیمایی قطر سهام خود را درشرکت مالک اصلی خطوط هوایی انگلیس افزایش داد

عصر بازار- خطوط هوایی قطر سهم خود از گروه «آی. ای. جی» که مالک اصلی خطوط هوایی انگلیسی است به میزان ۴.۳۴ درصد افزایش داد تا سهم قطر به ۲۰ درصد کل سهام برسد.

هواپیمایی قطر سهام خود را درشرکت مالک اصلی خطوط هوایی انگلیس افزایش داد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، ارزش سهام خریداری شده شرکت خطوط هوایی قطر حدود 375 میلیون پوند انگلیس ( 496.61 میلیون دلار) است.
    شرکت آی ای جی که بزرگ ترین بازار مجموعه هواپیمایی به شمار می رود یک چهارم ارزش خود را در ژوئن به دلیل خروج از اتحادیه اروپا از دست داد.
    از سوی دیگر ارزش شرکت های انگلیسی برای مشتریان خارجی نیز به میزان 10 تا 15 درصد کاهش یافت، این امر در نتیجه کاهش ارزش پوند و درپی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا صورت گرفته بود.
    خطوط هوایی قطر تاکید کرد: سهام خود را از 15.67 درصد به میزان 20.01 رسانده که اولین سرمایه گذاری این شرکت در ژانویه سال 2015(دی/ بهمن) 94 صورت گرفته است.
    اکبر باکر مدیر اجرایی خطوط هوایی قطر در بیانیه ای افزود: ارزش بازاری سهم یکی از بزرگ ترین شرکت های هواپیمایی در جهان در چند مدت اخیر، یک فرصت وسوسه انگیز را به ما داد تا میزان سهام خود در شرکت آی. ای. جی را افزایش دهیم.
    شرکت قطری اعلام کرده است که تا زمانی که تغییری در شرایط ایجاد نشود حاضر نیست که سهام خود را افزایش دهد، براساس قوانین کنونی هیچ یک از سرمایه گذاران خارجی نمی توانند بیش از 49 درصد از سهام یک شرکت هواپیمایی اروپایی را داشته باشند.
    شرکت قطری همچنین یادآور شد: اولین سرمایه گذاری این شرکت در گروه خطوط هواپیمایی بین المللی ( آی ای جی ) به 18 ماه پیش باز می گردد.
    مدیر اجرایی خطوط قطری پیشتر گفته بود که شرکتش سعی خواهد کرد تا از طریق سهام خود از فعالیت های گسترده آی ای جی در آمریکا بهره ببرد.
    شرکت خطوط هوایی قطر در ماه های اخیر گسترش زیادی یافته است، به گونه ای که در ماه گذشته میلادی توافق خرید سهام ده درصدی شرکت «لاتام ایرلاینز» که مرکز آن در شیلی است، از آن خود کرد.
    شرکت قطری همچنین سهام 49 درصدی شرکت «مریدیانا» خطوط هواپیمایی ایتالیا را نیز توانسته است مالک شود.
    خطوط هوایی قطر تاکید کرد: این شرکت سهام خود را در 28 ژوئیه افزایش داد، اما یک روز بعد، سهام شرکت آی ای جی حدود 0.8 و در پی کاهش طرح های توسعه در سال 2016 و نیز پس از طرح انگلیس مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا کاهش یافت.
    قطر کشور ثروتمند حاشیه خلیج فارس در بخش های مختلف انگلیس همچون بازار مسکن و بورس و حتی تیم های ورزشی سرمایه گذاری های زیادی انجام داده است.

    برچسب ها