عصر خودرو

راه‌اندازی بازار معاملات خرده‌فروشی برق

عصر بازار: یک مقام مسوول در وزارت نیرو از راه‌اندازی بازار معاملات خرده‌فروشی برق از سال آینده خبر داد و نحوه انجام معاملات خرده‌فروشی برق توسط بخش خصوصی را تشریح کرد.

راه‌اندازی بازار معاملات خرده‌فروشی برق
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، حمیدرضا باقری با بیان اینکه در طول یک دهه گذشته تاکنون با شکل‌گیری بازار برق، استقلال شرکت‌های توزیع و واگذاری نیروگاه‌ها به بخش خصوصی و به صورت عملی اتفاق افتاده است، گفت: هدف از ایجاد بازار برق رقابت واقعی در صنعت برق بوده است.

    باقری در خصوص شرایط ورود به بازار خرده‌فروشی هم توضیح داد: شرکت‌های خرده‌فروش در صورت داشتن پروانه معتبر خرده‌فروشی صادره از سوی وزارت نیرو و انجام هماهنگی درباره تحویل فیزیکی قراردادهای معامله شده با مالک شبکه و تحت نظارت توانیر، به فعالیت در معامله‌های برق بورس انرژی مجاز هستند.

    مدیر دفتر مطالعات اقتصادی و ارتقای بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق با بیان اینکه خرده‌فروشان افراد حقوقی غیردولتی هستند که می‌توانند نسبت به خرید برق حداکثر تا سقف 5 میلیون کیلووات ساعت در طول سال اقدام کنند، تاکید کرد: خرده‌فروشان در حال حاضر می‌توانند برق خریداری شده از بورس انرژی را به مشترکان صنعتی عرضه کنند یا دوباره در بورس به فروش برسانند

    برچسب ها