عصر خودرو

بخشنامه جدید زنگنه؛

پتروشیمی‌ها HSE را رعایت نکنند، خوراکشان قطع می‌شود

عصر بازار- معاون وزیر نفت در اولتیماتومی به شرکت‌های پتروشیمی، اعلام کرد: بر اساس بخشنامه جدید وزیر نفت خوراک صنایع پتروشیمی که الزامات HSE را رعایت نکنند، قطع می‌شود.

پتروشیمی‌ها HSE را رعایت نکنند، خوراکشان قطع می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، مرضیه شاهدایی امروز با بیان اینکه شرکت‌های بخش خصوصی که الزام، قوانین و دستورالعمل‌های ایمنی را رعایت نکنند، با برخورد قاطع وزارت نفت از جمله قطع خوراک مواجه خواهند شد، گفت: بر اساس دستور و ابلاغیه وزیر نفت، تمامی هلدینگ‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی باید بطور کامل اصول HSE را رعایت کنند و با شرکت های متخلف برخوردهای لازم انجام می‌شود.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه براساس ابلاغیه مورد اشاره، شرکت ملی صنایع پتروشیمی مسئول پایش و نظارت مستمر شرکت های پتروشیمی است، تصریح کرد: به دنبال این مسئولیت با همکاری دولت و مجلس به دنبال آن هستیم تا نقش رگولاتوری شرکت ملی صنایع پتروشیمی را نهایی کنیم.

    این مقام مسئول، تاکید کرد: نمایندگان حامی صنعت پتروشیمی آمادگی خود را برای همکاری در راه تدوین و تصویب آئین نامه ها و ماده واحده‌های لازم اعلام کرده‌اند و با همکاری دولت امید است روند نهادینه شدن تصویب رگولاتوری برای ایفای نقش حاکمیت شتاب گیرد.

    معاون وزیر نفت بیان کرد: بر اساس دستورالعمل هایی که به تازگی به طرح‌ها و مجتمع‌ها ابلاغ شده، باید شرکت‌ها مواردی از جمله نیاز به خرید تجهیزات جدید، کنترل آب واحدهای آتش نشانی و نیز فوم مورد نیاز را به طور دقیق و جدی مورد بازبینی قرار دهند و از سوی دیگر مناطق پرخطر در محدوده فعایت های خود را به طور دائم پایش کنند.

    شاهدایی با اعلام اینکه در بلندمدت به دنبال ممیزی طرح‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی در بخش HSE هستیم، تاکید کرد: با همکاری مشاوران به دنبال آن هستیم تا رعایت اصول و الزام‌های ایمنی محیط زیست و آتش نشانی بطور کامل در شرکت‌های پتروشیمی محقق شود.

    این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: تجربه به دست آمده در حادثه پتروشیمی بوعلی و نیز بیستون  به سایر مجتمع‌ها اعلام می‌شود تا سایر شرکت‌ها موارد ایمنی را رعایت کرده و پیشگیری‌های لازم را معمول کنند.

    برچسب ها