عصر خودرو

شرکت های معدنی آفریقا جنوبی برای حضور در معادن ایران تمایل خوبی دارند

عصر بازار- سفیر آفریقای جنوبی در ایران گفت: بخش عمده اقتصاد آفریقای جنوبی براساس فعالیت های معدنی استوار شده است و در این زمینه توانمندی های بالقوه ای در این کشور و تمایل خوبی در شرکت های معدنی آفریقا برای حضور در معادن ایران وجود دارد.

شرکت های معدنی آفریقا جنوبی برای حضور در معادن ایران تمایل خوبی دارند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، ویلیام مکس فلمن وایتد روز یکشنبه در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، سفر رئیس جمهوری آفریقای جنوبی به ایران در اردیبهشت ماه سال جاری را زمینه ساز بازگشایی خوبی در روابط دو کشور ارزیابی کرد.

    وی افزود: روابط دوستانه و برادرانه ایران و آفریقای جنوبی از سالیان سال وجود داشته است و امضای برجام می تواند شروع خوبی برای افزایش روابط اقتصادی 2 کشور باشد.
    وایتد گفت: در زمینه ماشین آلات معدنی نیز آفریقای جنوبی خیلی قوی است و در زمینه ماشین آلات معدنی بازسازی شده دست دوم ظرفیت خوبی وجد دارد.

    وی اظهار کرد: دو کشور در زمینه کشاورزی نیز می توانند همکاری بسیار خوبی با یکدیگر داشته باشند.
    وی گفت: آفریقای جنوبی در صنعت خودرو بسیار پیشرفته است و در زمینه قطعات و مشتقات صنعت خودرو می تواند فعالیت های دو جانبه خوبی انجام شود.
    وی افزود: در زمینه صنعت خودرو که در کرمان وجود دارد مشابهت هایی وجود دارد که می توان با صنعت خودروسازی آفریقای جنوبی پیوستی ایجاد شود.

    سفیر آفریقای جنوبی گفت: در حوزه کشاورزی نیز می توان محصولاتی را از ایران به آفریقای جنوبی فرستاد و به جای آن محصولاتی را وارد کرد.
    وی افزود: در صنعت پزشکی اولین و موفقیت آمیزترین جراحی قلب در آفریقای جنوبی انجام شده و در زمینه های قلب و کلیه آفریقای جنوبی دارای توانمندی هایی است که می تواند موجب همکاری های بهداشتی و پزشکی دو کشور شود.
    وی به گردشگری سلامت اشاره و بیان کرد: در ایران صنعت پزشکی پیشرفت خوبی داشته و بسیار مقرون به صرفه است و در آفریقای جنوبی نیز همین گونه است و برخی افراد از کشورهای مختلف برای دندانپزشکی به آفریقای جنوبی می آیند زیرا مقرون به صرفه است.
    وایتد گفت: برای ارتقای روابط تجاری انتقال سرویس ها و محصولاتی که بین 2 کشور مبادله می شود و رفع مشکلات در مسیر مبادلات بانکی ضروری است و تا زمانی که این مسائل حل نشود، مبادله اقتصادی دو کشور نمی تواند به آن صورت گسترش یابد.
    سفیر آفریقای جنوبی در ایران افزود: استان نورتن کیپ شمالی در کشور ما شباهت هایی با استان کرمان دارد و می توان زمینه را برای خواهر خواندگی این دو استان فراهم کرد.
    وی تاکید کرد: خیلی مهم است که پروژه های عملیاتی را در استان کرمان شناسایی و سپس برنامه های عملیات را پیاده سازی کنیم.
    وی گفت: همیشه در انجام کارها سخت ترین بخش کار در شروع است و اگر کاری شروع شود، می توان مسائل را دنبال کرد.

    وی همچنین درخصوص ملاقاتی که رئیس جمهور آفریقای جنوبی در چند ماه قبل در ایران داشته اند گفت: دراین ملاقات فصل جدیدی در روابط اقتصادی بین 2 کشور ایجاد کرد که در این زمینه هشت نقطه مشترک وجود داشته است.
    وی بیان کرد: در این سفر در زمینه ارتقای روابط تجاری، ارتقای روابط سرمایه گذاری، افزایش همکاری های کشاورزی، معدنی و سرمایه گذاری و نیز آب، انرژی و نیرو مباحثی مطرح شده است و به توافق رسیده اند که با هم همکاری داشته باشند.

    سفیر آفریقای جنوبی در تهران گفت: به دنبال آن هستیم که تفاهم و شباهت های استان های دو کشور را پیدا کنیم و بر این اساس همکاری ها را گسترش دهیم.
    وی سفر زمینی به کرمان را تجربه بسیار خوبی دانست و افزود: کرمان شهر بسیار تمیز و زیبایی است که نشان از مدیریت خوب شهری دارد.

    وایتد گفت: در ارتباط با شهر بم و ملاقاتی که فردا(دوشنبه) در بم و بازدید از ارگ بم خواهم داشت شگفت زده هستم و در جریان زلزله این شهرستان نیز هستم.
    وی افزود: یک مثل در کشور خود داریم و آن این است که وقتی برای همسایه ما اتفاقی می افتد نباید ایستاد و فقط سخن گفت و باید به کمک آن رفت.

    وی تصریح کرد: در دیدگاه تاریخی، این 2 کشور همواره دوست و برادر بوده اند و دوست داریم اگر اتفاقی افتاد دوستان ایرانی بتوانند به کمک ما بیایند.
    سفیر آفریقای جنوبی در ایران با اشاره به مطالعات خود درباره کرمان قبل از سفر به این استان گفت: کرمان در بحث انرژی و نیرو کمبود دارد و آفریقای جنوبی در بحث انرژی خورشیدی می تواند خیلی به ایران کمک کند.

    وی افزود: شرکت های آفریقای جنوبی دنبال پتانسیل ها و موقعیت های موجود هستند تا در بحث انرژی خورشیدی با ایران همکاری داشته باشند.
    معاون استاندار کرمان نیز در این نشست با تشریح قابلیت های این استان در بخش های کشاورزی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنعت گفت: آمادگی داریم نمایشگاه توانمندی های استان را در آفریقای جنوبی برگزار کنیم.
    حمید ذکاء اسدی افزود: هر کشوری که به موقعیت خاص و توانمندی های ایران توجه داشته باشد، می تواند در مبادلات با کشور ما موفق باشد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو