عصر خودرو

مردی که در عرض چند ساعت ۲.۶ میلیارد دلار بدست آورد

عصر بازار- بعد از اعلام عملکرد مالی موفق سه ماهه شرکت آمازون، مدیر عامل این شرکت در عرض تنها چند ساعت با کسب ۲.۶ میلیارد دلار سود به سومین ثروتمند جهان تبدیل شد.

مردی که در عرض چند ساعت ۲.۶ میلیارد دلار بدست آورد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، مجله فوربز گزارش داد به لطف اعلام عملکرد مالی قوی سه ماهه شرکت آمازون، میزان دارایی جف بزوس، مدیرعامل این شرکت در عرض چند ساعت به یکباره 2.6 میلیارد دلار افزایش یافت و خالص دارایی اش به 66.5 میلیارد دلار رسید.

    بزوس در جریان معاملات روز پنجشنبه گذشته 1.3 میلیارد دلار سود کسب کرد و با پشت سر گذاشتن وارن بافت، در پایان این روز، سومین ثروتمند جهان شد. بزوس اولین بار در روز جمعه موقتا از بافت پیشی گرفت، اما در پایان آن روز مجددا به رتبه چهارم بازگشت. سپس بزوس 1.3 میلیارد دلار دیگر در معاملات پس از تعطیلی بازار در روز پنجشنبه سود کسب کرد و میزان ثروت خود را 1.5 میلیارد دلار از بافت بیشتر کرد.

    همانطور که انتظار می رفت، میزان سودآوری شرکت آمازون در سه ماهه دوم امسال بیشتر از ارزیابی تحلیلگران بوده است. گزارش آمازون درباره میزان سوددهی 1.78 دلاری اش در ازای هر سهم، بیشتر از ارزیابی قبلی 1.11 دلاری بوده است. میزان درآمد این شرکت در سهم ماهه دوم سال با 31 درصد رشد به 30.4 میلیارد دلار رسید، که 900 میلیون دلار بیشتر از ارزیابی تحلیلگران بود.

    در آوریل 2016، بزوس پس از گزارش میزان سوددهی سه ماهه اول شرکت آمازون، سودی بیش از این به جیب زده بود و در معاملات پس از تعطیلی بازارها 6 میلیارد دلار منتفع شده بود. اگر بزوس این سودها را کسب نمی کرد، بافت همچنان به راحتی رتبه سومی خود را حفظ می کرد. بافت که گفته 99 درصد از ثروت خود را در طول زندگی اش خواهد بخشید، پیشتر 28.9 میلیارد از دارایی اش را به امور خیریه اختصاص داده است.

    برچسب ها