عصر خودرو

نوسان قیمت نفت بین ۴۰ تا ۵۰ دلار در سال جاری میلادی

عصر بازار- یک مقام شرکت ملی نفت جمهوری آذربایجان گفت بعید است قیمت ها تا اواخر سال ۲۰۱۶ به زیر ۴۰ دلار برسد و رشد قیمت نفت به بالای ۵۰ دلار تا پایان سال ۲۰۱۶ نیز غیرمحتمل است.

نوسان قیمت نفت بین ۴۰ تا ۵۰ دلار در سال جاری میلادی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، آرزو آزیموف، مدیرعامل بخش بازاریابی شرکت ملی نفت آذربایجان (سوکار) در مصاحبه با بلومبرگ گفت، بازگشت ایران، هنوز صف بندی نیروها در بازار جهانی نفت را تغییر نداده است.

    آزیموف گفت، همیشه درباره چنین نگرانی هایی مبالغه می شود.
    بازار نفت در ماه های گذشته به دلیل کاهش عرضه نفت کشورهای لیبی، ونزوئلا و نیجریه توانسته افزایش صادرات نفت ایران را در خود هضم کند.
    آزیموف افزود، افزایش صادرات نفت ایران تا حدودی موجب تشدید رقابت بین عرضه کنندگان شده است.
    بر اساس این گزارش، سهم نفت ایران از بازار اروپا به دلیل مشکلات حمل و نقل ناچیز است.
    ایران هنوز نتوانسته دسترسی مجدد خود به خط لوله سومد (سوئز-مدیترانه) را برقرار نماید. شرکت های نفتی منطقه خاورمیانه می توانند با استفاده از خط لوله سومد به جای استفاده از کانال سوئز، مقادیر بیشتری نفت از این منطقه صادر نمایند.
    بخش عمده ای از تحریم های غرب علیه ایران در ژانویه 2016 لغو شد. ایران قصد دارد سهم از دست رفته خود در دوران تحریم ها را از رقبایش پس بگیرد. در حال حاضر، تولید نفت ایران به 3.8 میلیون بشکه در روز می رسد. اما صادرات نفت این کشور حدود 2 میلیون بشکه در روز است.
    مدیر بخش بازاریابی سوکار خاطر نشان کرد، بعید است قیمت ها تا اواخر سال 2016 به زیر 40 دلار برسد.
    آزیموف گفت، در آن صورت چاه های نفت در آمریکا تعطیل خواهند شد و حجم کل عرضه نفت در بازار کاهش خواهد یافت. وی افزود، رشد قیمت نفت به بالای 50 دلار تا پایان سال 2016 نیز غیرمحتمل است، زیرا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا «گاوه های وحشی نفتی» را از تب و تاب انداخته است.

    برچسب ها