عصر خودرو

نوسانات انواع سکه در یک هفته اخیر

عصر بازار- نرخ سکه در هفته گذشته در بازار آزاد با روند افزایشی همراه شد به گونه‌ای که سکه تمام طرح جدید در این مدت بیش از ۳۰ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرد.

نوسانات انواع سکه در یک هفته اخیر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، در هفته گذشته نرخ انواع سکه در بازار حرکت افزایشی داشت. سکه تمام طرح جدید شنبه هفته گذشته یعنی در روز دوم مرداد به طور متوسط یک میلیون و85 هزار تومان عرضه شد. در ادامه هفته قیمت این نوع سکه روند صعودی پیدا کرد و در روز چهارم مرداد یک میلیون و 87 هزار تومان،‌ پنجم مرداد یک میلیون و 92 هزار تومان، ششم مرداد یک میلیون و 97 هزار تومان و هفتم مرداد ماه یک میلیون و 106 هزار تومان در بازار عرضه شد.

    اما نقطه اوج قیمت برای سکه تمام طرح جدید در یک هفته اخیر روز گذشته – شنبه نهم مرداد –  بود که نرخ آن به یک میلیون و 116 هزار تومان در بازار رسید تا این نوع سکه طی یک هفته اخیر 31 هزار تومان نوسان را پشت سر گذاشته باشد.

    همچنین نیم سکه و ربع سکه روندی مشابه سکه تمام در یک هفته اخیر داشتند. نیم سکه در ابتدای هفته گذشته با نرخ 543 هزار تومان در بازار مشاهده شد. این سکه در روزهای بعد روند افزایشی داشت و در روز پنجم مرداد 545 هزار تومان عرضه شد و در روزهای بعد بر روی نرخ 555 هزار تومان ایستاد تا طی یک هفته 12 هزار تومان نوسان را تجربه کرده باشد.

    ربع سکه در ابتدای هفته گذشته روند خود را با نرخ 279 هزار تومان آغاز کرد. در ادامه هفته با شیبی افزایشی نرخ‌های 280، 282 و در نهایت 287 هزار تومان را تجربه کرد تا در یک هفته گذشته 8 هزار تومان نوسان پیدا کرده باشد.

    اما محمد کشتی آرای  - رئیس اتحادیه طلا و جواهر  - درباره افزایش ناگهانی قیمت طلا و ارز در هفته گذشته گفت که تا پنجشنبه هفته گذشته قیمت جهانی در کلیه بازارهای مالی از ثبات نسبی برخوردار و تقریبا همگی در انتظار تصمیم گیری در خصوص  وضعیت نرخ بهره در آمریکا بودند.

    وی همچنین یادآور شد که با عدم تغییر نرخ بهره در آمریکا  قیمت دلار و طلای جهانی افزایش پیدا کرد که موجب افزایش 21 دلاری هر اونس طلای جهانی شد.

    به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر همچنین طی هفته گذشته قیمت سکه در محدوده  یک میلیون و 85 هزار تومان تا یک میلیون و 90 هزار تومان بود که با  عدم  تغییر نرخ بهره در آمریکا و نیز  افزایش یک‌باره قیمت هر اونس طلای جهانی شاهد افزایش 25 هزار تومانی قیمت در بازار سکه ایران بودیم.

    برچسب ها