عصر خودرو

سهامداران در انتظار ادامه رونق معاملات بورس

عصر بازار- امروز درب‌های تالار شیشه‌ای در شرایطی به روی سهامداران گشوده می‌شود که با توجه به روند مثبت حاکم بر بازار طی دو هفته اخیر موجی از خوش‌بینی تالار شیشه‌ای را فرا گرفته است.

سهامداران در انتظار ادامه رونق معاملات بورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد نیوز، بعد از وقفه‌ای سه‌روزه، معاملات بازار سهام در شرایطی آغاز می‌شود که طی دو هفته اخیر نماگر بازار روند رو به رشدی در پیش گرفته و حتی یک روز منفی برای خود به ثبت نرسانده است.

    این رالی صعودی باعث شده موجی از خوش‌بینی در بازار ایجاد شده و سرمایه‌گذاران نسبت به آینده بورس امیدواری بیشتری داشته باشند. در کنار این مساله در روزهای پایانی هفته گذشته با انتشار خبر برکناری محمد فطانت و انتصاب شاپور محمدی موجی از خوش بینی میان فعالان بازار ایجاد شد که در نهایت رشد 725 واحدی شاخص در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته را به همراه داشت.

    از سویی دیگر روز جاری زنگ آغاز معاملات تالار شیشه‌ای در شرایطی به صدا در می‌آید که بعد از رشد 2.3 درصدی نماگر بازار در هفته گذشته شاخص به محدوده مقاومتی رسیده اما با توجه به جو روانی مثبت بازار بعید به نظر می‌رسد روند نزولی در پیش گرفته  یا با افت چندانی مواجه شود.

    همچنین با پایان یافتن فصل مجامع و همچنین کاهش فشار گزارش‌های میان‌دوره‌ای شرکت‌‌ها به نظر می‌رسد بازار برای روند رو به رشد متعادل در بازه زمانی میان‌مدت آماده شده است.

    در میان صنایع بازار انتظار می‌رود تعطیلی بازارهای جهانی تا حدودی کیفیت معاملات شرکت‌های که وابسته به بازارهای جهانی را کاهش دهد و عمدتا شاهد افزایش عرضه در نمادهای این گروه‌ها به خصوص پالایشی‌ها و فلزات اساسی باشیم.

    در گروه خودرو سهامداران کماکان چشم انتظار بازگشایی «خساپا» هستند. از سویی دیگر با توجه به عملکرد ضعیف اکثر شرکت‌های خودرویی و قطعه‌ساز در گزارش‌های سه‌ماهه انتظار می‌رود شاهد افت نسبی قیمت‌ها در نمادهای زیر مجموعه این شرکت‌ها باشیم.

    گروه بانک نیز تحت تاثیر بسته بودن نماد بانک‌های شاخص‌ساز به نظر می‌رسد روز کم‌رمقی در پیش داشته باشد. با این وجود پیش‌بینی می‌شود با بازگشایی لیدرهای این گروه شاهد افزایش حجم و ارزش معاملات در این صنعت باشیم.

    در گروه کانی‌های فلزی پیش‌بینی می‌شود افزایش قیمت جهانی سنگ‌آهن تاثیر مثبت بر روند معاملات این گروه داشته باشد و شاهد روز متعادل در روند معاملات این گروه باشیم.

    به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود معاملات امروز بازار سهام تحت تاثیر جو مثبت حاکم بر بازار با رشد متعادلی همراه شود. این روند در دقایق ابتدایی شدت بالایی خواهد داشت اما در ادامه تا حدودی روند معاملات متعادل شده و از شدت روند صعودی بازار تا حدودی کاسته خواهد شد.

    برچسب ها