عصر خودرو

آغاز فروش اوراق مشارکت قطار شهری کرج

عصر بازار: مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج و حومه روز جمعه اعلام کرد که فروش اوراق مشارکت قطار شهری کرج از صبح شنبه ۳۱ مرداد ماه آغاز و تا ۵ شهریور ادامه می یابد؛علاقمندان به سرمایه گذاری در این طرح کلان می توانند جهت خرید اوراق به شعب بانک شهر در کشور مراجعه کنند.

آغاز فروش اوراق مشارکت قطار شهری کرج
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، علی اصغر همتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: پس از پیگیری های مدیریت شهری کرج و استانداری البرز، اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند از صبح شنبه برای سرمایه گذاری در این طرح کلان به کلیه شعب بانک شهر در سراسر کشور مراجعه کنند.

    مدیر عامل سازمان قطار شهری کرج و حومه، ابراز امیدواری کرد که با خرید اوراق مشارکت قطار شهری کرج از سوی هموطنان شاهد بهره برداری از فاز اول خط 2 باشیم.
    وی در ادامه افزود: پروژه متروی کرج برای تکمیل و قرار گرفتن روی ریل بهره برداری به تزریق منابع مالی نیاز دارد. بر این اساس پیگیری های لازم از سوی استانداری البرز و بانک مرکزی برای دریافت مجوزهای قانونی انتشار اوراق مشارکت صورت گرفت که در نهایت دولت با انتشار صد میلیارد تومان اوراق موافقت کرد.
    همتی با بیان اینکه پذیره نویسی اوراق مذکور 3.5 ساله و با نرخ سود 21 درصد است، گفت: اوراق مشارکت پروژه متروی کرج معاف از مالیات بوده و سود مشارکت هر 3 ماه یکبار و بدون نیاز به مراجعه دارندگان اوراق به شعب بانک شهر به حساب معرفی شده از سوی آنها واریز می شود و در مجموع یک سرمایه گذاری مطمئن محسوب می شود.
    مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج و حومه افزود: اوراق مشارکت مذکور قابل انتقال به غیر بوده و دارندگان قادر به خرید و فروش آن در تالارهای بورس و فرابورس به نرخ روز خواهند بود. ضمن آنکه این اوراق قابلیت وثیقه سپاری داشته و برای دارندگان حکم پول نقد را خواهد داشت.
    وی در ادامه با اشاره به بحران ترافیک و آلودگی هوا که استان البرز را با مشکلات جدی زیست محیطی مواجه کرده و هر روز ابعاد آن گسترده تر می شود، از هموطنان خواست با خرید اوراق مذکور و مشارکت مالی در تکمیل پروژه ملی متروی کرج، بستر مناسب را برای قرار گرفتن این طرح روی ریل بهره برداری فراهم کنند.
    همتی ابراز امیدواری کرد که با تامین منابع مالی مورد نیاز تا پایان سال شاهد مسافرگیری در تعدادی از ایستگاه های خط 2متروی کرج باشیم و به روان سازی ترافیک در هسته مرکزی این کلانشهر کمک شایانی کنیم.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو