عصر خودرو

معاون سابق بورس:

سال ۹۵ سال سختی برای شرکت‌ها خواهد بود

عصر بازار- معاون سابق بورس تصریح کرد: سال ۹۵ سال سختی برای شرکتها خواهد بود زیرا هنوز نتوانسته ایم منابعی‌را تجهیز کنیم و وارد شرکتها کنیم.

سال ۹۵ سال سختی برای شرکت‌ها خواهد بود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، امروزه بسیاری از صاحب‌نظران معتقدند که سرمایه‌گذاری خارجی در بورس اوراق بهادار به عنوان مکمل پس‌اندازهای داخلی بوده و علاوه بر اینکه اثر مثبتی بر اقتصاد کشور میزبان دارد، به اصلاح استاندارد در بازار سهام داخلی نیز کمک می کند. اما با ملاحظه آمار سرمایه گذاری‌های خارجی در این زمینه چنین استنباط می شود که سرمایه گذاران خارجی چندان تمایلی به سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار کشورمان ندارند.

    در این باره امیر حمزه مالمیر گفت: شرایط ورود سرمایه گذاران خارجی به بورس اوراق بهادار ایران در سالهای گذشته با تصویب مقررات مربوطه فراهم شد اما هنوز زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه گذاری‌‌ها مهیا نشده است.

    وی با بیان اینکه عوامل مختلفی موجب عدم جذابیت این بازار برای سرمایه گذاران خارجی شده است گفت: امیدورایم که اتفاقات خوبی در بعد سرمایه گذاری و جذب منابع خارجی رخ دهد، چنانچه سرمایه گذار خارجی وارد کشور شود مسلما وضعیت بهبود خواهد یافت.

    مالمیر در پاسخ به این پرسش که سرمایه گذاران خارجی تمایل‌شان سرمایه گذاری در کدام حوزه‌ها است؟ گفت: علاقه مندی آنها عمدتا در حوزه نفت و پتروشیمی است و اگر ورود سرمایه گذاری خارجی صورت گیرد و دغدغه هایی که مد نظرشان است رفع شود و به بازار سرمایه ما ورود پیدا کنند صنایه نفت و پتروشیمی یکی از صنایع پیشرو در بازار سرمایه ‌خواهد بود.

    عضو هیات مدیره و مدیرعامل گروه توسعه مهر آیندگان تصریح کرد: سال 95 سال سختی برای شرکت‌ها خواهد بود زیرا هنوز نتوانسته ایم منابعی را تجهیز کرده و وارد شرکت‌ها کنیم.

    برچسب ها