عصر خودرو

واعظی:

ایران در آینده ای نزدیک به تولید نفتی پیش از تحریم ها می رسد

عصر بازار- نشست مشترک خبری محمود واعظی و الکساندر نوواک رییسان ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی در پایان مذاکرات هیات های دو کشور در مسکو بیشتر نفتی بود و وزیر ارتباطات در پاسخ به پرسش یک خبرنگار در باره سهم ایران در بازار نفت جهان گفت: انتظار می رود در آینده ای نزدیک به میزان تولید پیش از تحریم ها برسیم.

ایران در آینده ای نزدیک به تولید نفتی پیش از تحریم ها می رسد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایرنا، نوواک در نشست خبری که امروز (جمعه ) برگزار شد، در باره احتمال از سرگیری مذاکرات تثبیت بهای نفت در صورت کاهش قیمت ها در بازارهای جهانی، گفت: در نشست امروز با هیات ایرانی در مورد روابط تجاری و اقتصادی گفت و گو و تبادل نظر کردیم و آخرین مذاکرات در مورد تولید نفت در جهان مربوط نیز به ماه آوریل سال جاری است.
    وی افزود: وضعیت بازار جهانی نفت فعلا مشخص نیست. قیمت ها با پیش بینی های ما یعنی 45 دلار همخوان می باشد، اما حفظ تعادل به تاخیر افتاده است که امیدواریم تا سال 2017 وضعیت به حالت عادی باز گردد.
    خبرنگار ایتارتاس از واعظی پرسید: آیا جمهوی اسلامی ایران به سطح تولید نفت پیش از تحریم ها رسیده است؟
    وزیر ارتباطات و رییس کمیسیون مشترک همکاری های ایران و روسیه پاسخ داد که پس از برداشته شدن تحریم ها در صدد بودیم تولید به سطح قبل برسد که فکر کنم به 80 درصد رسیدیم و برای نیل به هدف تعیین شده به دو تا سه ماه دیگر زمان نیاز است.
    نوواک هم در پاسخ به پرسش یک خبرنگار در باره گستره همکاری ها با ایران در عرصه انرژی گفت: نفت و گاز از زمینه های اصلی همکاری دو کشور است. منتظریم قراردادهای نفتی از سوی تهران ارائه شود، زیرا شرکت های روسی علاقه دارند در پروژه های اکتشاف و بهره برداری از میادین نفت و گاز ایران مشارکت کنند.
    وی در پایان افزود: شرکت گاز پروم علاقه مند به همکاری در پروژه های مشترک بهره برداری از حوزه های گاز در ایران و بازاریابی مشترک است و این زمینه مهم چشم انداز خوبی برای توسعه دارد.
    وزیر ارتباطات در جریان سفر چهار روزه خود به روسیه افزون بر گفت وگو با مقام های استان استراخان در ساحل شمال غربی این کشور برای توسعه روابط بین استانی در مسکو نیز با ورونیکا نیکیشینا وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا، نیکلای نیکیفروف وزیر ارتباطات و رسانه های جمعی، دنیس مانتوروف وزیر صنعت و تجارت و همچنین الکساندر تکاچیف وزیر کشاورزی روسیه در باره گسترش همکاری ها مذاکره کرد.

    برچسب ها