عصر خودرو

قاچاق طلا منجر به به بی کیفیتی آن می‌شود

عصر بازار- دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان گفت: واردات طلا به کشور می تواند پشتوانه خوبی برای مردم باشد چرا که سبب می شود کارگاه هایی را که مشغول این کار هستند رونق بخشد و قیمت تولید طلا به طور قابل توجه ای کاهش یابد.

قاچاق طلا منجر به به بی کیفیتی آن می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، خالقی در کمیته طلا و جواهر کمیسیون هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در زاهدان اظهار کرد: تشکیل این کمیته ها پشتوانه ای است برای صنعت و بازار طلا که این کالا بدون دخل و تصرف در بازار ها باقی بماند.

    وی با بیان اینکه گشت هایی که در سطح مراکز عرضه طلاجات انجام می شود برای باقی ماندن طلا در جایگاه خودش است عنوان کرد: این کار برای نگهداری و حفظ طلا در سطح بازار و اطمینان دادن به خریدار است.
    دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سیستان و بلوچستان با اشاره بر اینکه طلا پشتوانه ملی است خاطر نشان کرد: طلا از دوران کهن پشتوانه خانواده بوده است.
    خالقی ادامه داد: کارگاه های سنتی با حضور اساتید فن و مجرب کیفی ترین مکان برای کار روی طلا است که متاسفانه اخیرا افراد غیر متخصص در این کار ورود پیدا کرده اند.
    وی افزود: در مبادلات طلا باید مراقب امر پول شویی بود و توجه داشته باشیم که این کار در حوزه طلا انجام نشود.
    دبیرستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز استان در رابطه با خروج طلا از استان گفت: این کار غیر قانونی است و مساله بی کیفیتی طلا را به دنبال خواهد داشت.
    وی در خصوص رصد بازار طلا به صورت الکترونیکی تصریح کرد: رصد الکترونیکی بهترین شیوه برای کنترل نگرانی های بازار طلا است چرا که این کار خطا در این زمینه را تا حد زیادی پایین می آورد.
    وی بیان کرد: در بحث عرضه خوش نام ترین صنف، صنف طلا وارز است که تاکنون کمترین پرونده شکایت نسبت به این حوزه انجام شده است همچنین می توان به عنوان یکی از پرمخاطره ترین اصناف نیز از آن یاد کرد.
    خالقی در رابطه با اصناف فاقد پرونده کار نیز افزود: باید موضوع این اصناف با جدیت پیگیری شود چراکه فعالیت صنف فاقد پرونده در عرضه مضر خواهد بود.
    وی تصریح کرد: کمیسیون مبارزه با قاچاق طلا و ارز استان براین عقیده است که عرضه طلا را به لحاظ کیفی سازی مورد اعتماد مردم قرار دهد که مردم با اطمینان خاطر طلا را خرید و فروش کنند.
    خالقی در رابطه با اینکه اگر قاچاق طلا در استان و کشور  صورت گیرد منجر به بی کیفیتی این کالا خواهد شد اذعان کرد: به دنبال این هستیم که ارقام ریالی که مزید بر علت افزایش قیمت طلا و دلیل قاچاق طلا می شود را پیگیری کنیم و بحث ارزش افزوده را که یکی از آنهاست با دلایل مشخص به ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا وارز ارجاع دهیم.
    این مسئول بیان کرد: از ابتدای سال 1395 پرونده ای در رابطه با قاچاق طلا گزارش نشده و فقط در یکی از بازدید ها محدود طلایی در حد آزمایش 251گرم مشکوک بوده است.

    برچسب ها