عصر خودرو

نفت و فرصتهای خرید آتی آن

عصر بازار- مطابق پیش بینی های قبلی ،نفت آمریکا طی دو هفته گذشته حدود ۵ دلار ارزانتر شده و هنوز هم احتمال ارزانتر شدن ان وجود دارد و قیمت حمایتی مهم در سر راه این نزول عدد ۳۷ دلار در هر بشکه خواهد بود .

نفت و فرصتهای خرید آتی آن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»،  در این ناحیه حمایتی احتمال صعود مجدد تا 45 دلار در هر بشکه وجود دارد و خریداران میان  در این ناحیه ورود به بازار را باید بررسی کنند .  احتمال ارزانتر شدن نفت در زیر قیمتهای 37 دلار در هر بشکه فعلا ضعیف است و این کف میتواند به مرور زمان به یک سطح مهم و دست نیافتنی برای بازه زمانی یکسال آینده شود و عدد میانگین 45 دلار در هر بشکه که در تحلیلهای قبلی هم محاسبه کرده بودیم میتواند قدرت جاذبه خودش را نشان داده و قیمت را مجددا به سمت بالا سوق بدهد.

    برای چند ماه آینده قیمتهای بالاتر از 45 دلار در هر بشکه نیز کمی دور از ذهن می باشد و لذا فعلا برای قیمتهای بالاتر از ان نباید برنامه ریزی کرد. و برای داشتن چشم انداز بلند مدت تر باید تحولات جهانی را در زیر  نظر قرار داد . احتمال شوک قیمتی نیز دور از ذهن نیست که میتواند سقفها را براحتی شکسته و نفت را به بالای 45 دلار پرتاب کند که احتمال وقوع چنین شوکی برای حدود دو ماه اینده کمی بعید است ولی برای بعد از ان احتمال زیادتری دارد. شاید کشورهای نفت خیز آبستن حوادث مهمی هستند و یا  اقتصاد جهانی وارد مرحله تازه ای خواهد شد.

    نویسنده: سعید محمدی جزی- تحلیلگر بازار
    برچسب ها