عصر خودرو

سیدعلی ادیانی:

نتیجه بررسی قراردادهای نفتی را در چارچوب ضوابط اعلام می‌کنیم

عصر بازار- رئیس کمیته ویژه بررسی قراردادهای نفتی آخرین بررسی‌ها از وضعیت قراردادهای جدید نفتی توسط این کمیته در کمیسیون انرژی مجلس را تشریح کرد.

نتیجه بررسی قراردادهای نفتی را در چارچوب ضوابط اعلام می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، سید علی ادیانی اظهار کرد:‌ اولین اقدام کمیسیون انرژی برای اعمال نظارت در چارچوب قانون این بود که کمیته ویژه بررسی قراردادهای نفتی به خاطر حساسیت موضوع تشکیل شد و تعدادی از متخصصان و کارشناسان حقوقی، مالی، فنی ونفتی از اعضاء کمیسیون در این کمیته پیگیری مساله را به عهده دارند.

    وی افزود:‌ در این راستا مکاتباتی با دستگاههای نظارتی و  شخصیت‌هایی همچون جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، رئیس سازمان بازرسی، رئیس دیوان محاسبات و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس انجام و قرار شد آنچه را که این دستگاهها بررسی کرده‌اند همراه با پیوست و ارایه نظرات کارشناسی به مجلس ارسال کنند تا کمیسیون انرژی هم با دقت نظر آنها را بررسی کند.

    نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس افزود: آنچه برای ما ملاک اظهار نظر است منافع ملی می‌باشد لذا پس از بررسی‌ها در کمیته ویژه و جمع بندی در کمیسیون انرژی در چارچوب ضوابط و مقررات نتیجه را اعلام می‌کنیم.

    رئیس کمیته ویژه بررسی قراردادهای نفتی ادامه داد:‌ در واقع فلسفه وجودی اصلاح قراردادهای نفتی از نگاه مدیران که در حوزه وزارت نفت مساله را پیگیری می‌کردند این بود که بتوانند قراردادهای نوین و جدید نفتی را طراحی کنند که اولا منافع ملی حفظ شود، ثانیا انگیزه قوی برای سرمایه گذاران خارجی در حوزه صنعت نفت و گاز ایجاد شود.

    وی در پایان تصریح کرد:‌ همچنین در این خصوص با ایجاد یک قانون و قرارداد جدید قدرت رقابت منطقه‌ای در رقابت با رقبا فراهم شود بنابراین، قراردادها ابتدا در وزارت نفت توسط کمیته‌ای پیگیری شد و پس از آن شرایط عمومی قراردادهای نفتی در دولت به تصویب رسید و زمانی هم  که در رسانه‌ها مطرح شد موافقان و مخالفان نظرات خود را ارایه کردند.

    برچسب ها