عصر خودرو

دیدار 'رحیم پور' معاون وزیر خارجه با معاون بانک مرکزی اندونزی;

رایزنی مقام های ایران و اندونزی برای تبیین روابط بانکی بین دو کشور

عصر بازار- 'ابراهیم رحیم پور' معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان در دیدار با معاون بانک مرکزی اندونزی در جاکارتا، راه های همکاری های بانکی بین دو کشور در دوران پساتحریم را بررسی کرد.

رایزنی مقام های ایران و اندونزی برای تبیین روابط بانکی بین دو کشور
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، معاون وزیر خارجه و 'رونالد واس' معاون بانک مرکزی اندونزی در این دیدار که عصر پنجشنبه انجام شد، موضوع لزوم انجام گفت وگوها میان مقامات بانکی دو کشور برای تبیین روابط بانکی و تسهیل ارتباطات مالی را مورد تاکید قرار دادند.

    رحیم پور و 'دسرا پرچایا' معاون آسیا، اقیانوسیه و آفریقای وزارت خارجه اندونزی روز پنجشنبه نیز در ششمین نشست کمیته مشورتی دو جانبه، لزوم رفع مشکلات مالی و تسهیل در برقراری روابط بانکی ایران و اندونزی را مورد تاکید قرار دادند.
    پیش از این در دیدار حسین قضاوی، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی کشورمان و رییس سازمان نظارت بر نهادهای مالی اندونزی، توسعه روابط بانکی دو کشور مورد تاکید قرار گرفته بود.
    'حداد' رییس سازمان نظارت بر نهادهای مالی اندونزی نیز گفت: با رونق فعالیت های تجاری فیمابین دو کشور، توسعه روابط بانکی نیز موضوعیت پیدا می کند و تا آنجا که به مقررات نظارتی این سازمان برمی گردد، مانعی برای همکاری بانک های دو کشور وجود ندارد.
    'علی طیب نیا' وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان اردیبهشت ماه با سفر به اندونزی از علاقه دو بانک خصوصی ایران برای سرمایه گذاری در اندونزی و تاسیس بانک جدید در این کشور جنوب شرق آسیا و یا خرید سهام یک بانک اندونزی خبر داد.
    ارزش مناسبات اقتصادی ایران و اندونزی در سال 2011 بیش از 2 میلیارد دلار بود که با اعمال تحریم ها علیه ایران این میزان سال به سال کاهش یافت.
    مقام های بلندپایه ایران و اندونزی معتقدند پس از لغو تحریم ها به یقین می توان سطح روابط اقتصادی دو کشور را به راحتی از مرز 2 میلیارد دلار در سال عبور داد.

    برچسب ها