عصر خودرو

خط مسافری و تجاری قشم- عمان راه‌اندازی شد

عصر بازار- خط مسافری و تجاری قشم- عمان راه‌اندازی شد و قرار است در ماه‌های آتی، خط کشتیرانی قشم- مسقط و قشم- صحار هم راه‌اندازی شود.

خط مسافری و تجاری قشم- عمان راه‌اندازی شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، فرزین حقدل گفت: پیگیری‌ها برای راه‌اندازی این خط از سال 90 دنبال شد و رایزنی‌های زیادی با شرکت‌های داخلی و خارجی صورت گرفت و در نهایت، یک شرکت عمانی که از شناورهای مدرن و به‌روز دنیا برخوردار است، آمادگی خود را برای برقراری این خط اعلام کرد و اکنون شاهد راه‌اندازی آن هستیم.

    معاون سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: تا ظهر امروز، تعداد 66 نفر از گردشگران، مسئولان و خبرنگاران عمانی به عنوان نخستین گروه از گردشگران عمانی وارد قشم می‌شوند. البته گردشگران چند روزی را به وسیله خودروی خود در جزیره قشم سپری خواهند کرد؛ اما یکی از اصلی‌ترین مزایای راه‌اندازی این خط که بیشتر توجه تجار را به خود جلب می‌کند، ورود مستقیم، سریع، بی‌دردسر و قانونی کالا به ایران است.

    وی تاکید کرد: تجار ایرانی از این پس می‌توانند کالاهای مورد نیاز خود را با اطمینان خاطر و سرعت بیشتر نسبت به قبل، وارد کشور کنند. در منطقه شمال، خلیج‌فارس نزدیکترین نقطه به کشور عمان است، در آینده نه‌چندان دور نیز خط کشتیرانی قشم – مسقط و قشم – صحار نیز راه‌اندازی شده و مردم می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

    این مقام مسئول با اظهار اینکه تسهیل صدور ویزا در دو طرف، یکی از برنامه‌های مهم در حال پیگیری است، تصریح کرد: با شناورهای اختصاص داده شده به این خط، عمانی‌ها و قشمی‌ها می‌توانند با خودروهای خود به دو کشور سفر کنند. البته درخواست از طرف ایران برای سفر به عمان قابل توجه است و بزودی شاهد گسترش فعالیت‌ها در این زمینه خواهیم بود. مردم قشم و عمان از دیرباز با یکدیگر در ارتباط بوده و مراودات خانوادگی و تجاری زیادی بین این دو منطقه برقرار است که این خط مسافری می‌تواند تسهیل‌کننده این مراودات باشد.

    حقدل همچنین با تاکید بر مساعد بودن نظر دستگاه دیپلماسی مبنی بر گسترش روابط با عمان، اضافه کرد: پس از اتمام کار این گروه در قشم، گروه دوم از گردشگران عمانی نیز به زودی وارد قشم خواهند شد. در این میان کشور عمان طی سال‌های گذشته اقدامات خوبی را در بحث مناطق آزاد داشته و به زودی نیز خصب هم به یک منطقه آزاد تبدیل می‌شود.

    معاون سازمان منطقه آزاد قشم گفت: شناورهای اختصاص داده شده به این خط کشتیرانی قابلیت حمل بار و مسافر و حتی خودرو را به صورت همزمان دارد و در واقع، این خط یک خط تجاری و مسافری است.

    برچسب ها