عصر خودرو

مدیرعامل شرکت واسپاری ملت مطرح کرد:

لزوم افزایش سهم تامین مالی از صنعت لیزینگ

عصر بازار- صنعت لیزینگ در همه کشورها می تواند به عنوان اهرمی در جهت رشد و توسعه بازارهای مالی ایفای نقش کند اما متاسفانه این صنعت با جایگاه واقعی خود در اقتصاد ایران فاصله زیادی دارد

لزوم افزایش سهم تامین مالی از صنعت لیزینگ
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، در همین حال با توجه به اتفاقات اخیر از جمله کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی پیش بینی می شود در صورتی که تصمیم گیرندگان سیاسی و اقتصادی زمینه های تسهیل تامین مالی از طریق این صنعت را فراهم کنند به طور قطع شاهد رشد و توسعه لیزینگی ها خواهیم بود. از همین رو  علیرضا ابراهیم پور مدیرعامل شرکت واسپاری ملت به تحلیل و بررسی صنعت لیزینگ و تاثیر کاهش نرخ سود سپرده بانکی در این صنعت پرداخته است که آن را در ادامه می‌خوانید.

    علیرضا ابراهیم پور مدیرعامل شرکت واسپاری ملت در خصوص تاثیر نرخ سود سپرده بانکی در روند فعالیت صنعت لیزینگ گفت: با توجه به حفظ اختلاف نرخ تورم و نرخ سود سپرده بانکی کماکان بخشی از سپرده‌گذاران ترجیح می‌دهند که پس‌اندازهای خود را در بانک حفظ کنند. وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر بازارهای سرمایه¬گذاری موازی همانند بورس، سکه، دلار و مسکن می‌توانند در صورت رونق، جایگزین پول‌های خارج شده از بانک‌ها باشند.
    علیرضا ابراهیم پور عنوان کرد: به طور کلی کاهش نرخ سپرده بانکی باعث تحریک بخش تقاضا و خرید کالا می‌شود. این در حالی است که تقاضای خرید کالاهایی همانند خودرو می‌تواند افزایش یابد و در چنین شرایطی به طور قطع لیزینگ خودرو رونق بیشتری خواهد گرفت.
    مدیرعامل شرکت واسپاری ملت تصریح کرد: از سوی دیگر بخش کسب و کار نیز در صورت برآورد کسب سود بالاتر نرخ سود سپرده بانکی (15 درصد) شروع به راه اندازی و یا توسعه فعالیت خود می کنند. در این بخش لیزینگ عمومی شامل تجهیزات، ماشین آلات، دفاتر کار و... می‌تواند اهرم مناسبی جهت توسعه یا راه اندازی کسب و کارها باشد.
    وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که کاهش بیشتر نرخ سود و تسهیلات به بهبود وضعیت لیزینگ کمک می‌کند یا خیر، بیان کرد: هر چه نرخ تسهیلات به نرخ تورم عمومی نزدیکتر باشد، احتمال تحریک بخش تقاضا و به تبع آن افزایش تقاضا جهت خرید کالاها و رونق افزایش می‌یابد.
    علیرضا ابراهیم پور ابراز داشت: در صورتی که نرخ تامین مالی لیزینگ کمتر از نرخ تسهیلات قابل ارائه به مشتریان باشد، این تغییر قطعا در جهت بهبود وضعیت صنعت لیزینگ خواهد بود. مدیرعامل شرکت واسپاری در خصوص چشم انداز این صنعت با توجه به تغییر نرخ سود و شرایط فعلی اذعان داشت: در کشورهای پیشرفته صنعت لیزینگ سهم قابل توجهی از تامین مالی بخش خصوصی را بر عهده دارد اما متاسفانه این صنعت در ایران سهم قابل توجهی ندارد. وی بیان کرد: در سویی دیگر، صنعت لیزینگ از پتانسیل رشدی بیش از عملکرد فعلی در کشور برخوردار است و در صورت رفع مشکلات، چشم انداز صنعت لیزینگ مثبت خواهد بود.

    عوامل توسعه صنعت  لیزینگ
    . کاهش نرخ تسهیلات قابل ارائه به مشتریان لیزینگ که خود تحت تاثیر تامین مالی ارزان قیمت از سیستم بانکی است.
    . عدم اجازه فعالیت¬های لیزینگ و مشابه لیزینگ (فروش اقساطی و...) از سوی نهادها، سازمان‌ها و شرکت‌های خدماتی یا تولیدکننده و واردکننده که عملا مجوز فروش اقساطی یا اجاره به شرط تملیک ندارند.
    . ایجاد مجوز لیزینگ در سایر بخش‌ها از جمله ساختمان و مسکن
    . استفاده از انواع مختلف لیزینگ در کشور «در سایر کشورها انواع لیزینگ استفاده می‌شود اما در ایران عمدتاً لیزینگ عملیاتی به صورت اجاره به شرط تملیک استفاده می¬شود»
    . فرهنگ سازی و توسعه فرهنگ لیزینگ در کشور
    . معافیت مالیاتی صنعت لیزینگ به موجب بند 11 ماده 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو