عصر خودرو

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران:

ایجادشهرک صنعتی سرمایه گذاران اقلیم کردستان عراق در ایران

عصر بازار- معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از ایجاد شهرک صنعتی سرمایه گذاران اقلیم کردستان عراق در کردستان ایران خبرداد.

ایجادشهرک صنعتی سرمایه گذاران اقلیم کردستان عراق در ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، غلامرضا سلیمانی امروز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل شرکت شهرک های صنعتی کردستان در سنندج گفت: در آذربایجان های غربی و شرقی شهرک های صنعتی خاص سرمایه گذران ترکیه ای ایجاد شده است و می طلبد چنین شهرکی هم در کردستان راه اندازی شود.

    وی بر فراهم کردن شرایط ایجاد شهرک صنعتی ویژه سرمایه گذاران اقلیم کردستان عراق در کردستان ایران تاکید کرد و گفت: نحوه فعالیت هم بدین گونه باشد که طراحی و مهندسی تولیدات صنعتی در کردستان ایران و بسته بندی آن در اقلیم کردستان عراق انجام شود.

    وی  بیان کرد: برنامه هایی در دولت تدبیر وامید در راستای توسعه روستاها ومناطق ویژه اقتصادی درکشور تدوین شده که امیدواریم در این دولت محقق شود.

    سلیمانی  عنوان کرد: متاسفانه هر چقدر به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نزدیک تر می شویم میزان هجمه ها به دولت کنونی هم بیشتر می شود.

    وی اظهارداشت:  میزان آسیب هایی که به نظام اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشورما درطول هشت سال دولت گذشته وارد شد بسیار سخت قابل ترمیم است لذا این دوران را نباید فراموش کنیم.

    معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: یکی از مسائل مهمی که می تواند زمینه ورود و جذب بیشتر سرمایه گذاران خارجی را به کشورمان فراهم کند تثبیت شاخص های اقتصادی است که دولت کنونی در این راستا اقداماتی را انجام داده است.

    سلیمانی ادامه داد: تاکنون 250 هیئت خارجی به کشورمان آمدند بنابراین شرایطی که فراهم شده امیدوار کننده است و انتظار می رود همه از فرصتی که ایجاد شده نهایت استفاده را کنند.

    وی بیان کرد: در استان های کمترتوسعه یافته ای هم چون کردستان و ایلام چون بسترهای توسعه مهیا نبوده از طرفیت های موجود در ان هم بهره برداری درستی تاکنون نشده است.

    وی با تاکید براینکه در تدوین استراتژی سازمان و افراد نقاط قوت باید پررنگ تر شود، افزود: امسال یکی از برنامه های ما این است که در کردستان زمین و زیرساخت لازم توسعه شهرک های صنعتی را فراهم کنیم.

    معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از دیگر برنامه های ما طرح استقرار صنوف در شهرک های صنعتی است، گفت: تاکنون این طرح در تعدادی از استان های کشور هم چون کرمان اجرایی شده و درآینده ای نزدیک هم در کردستان به اجرا درخواهد آمد.

    سیاست‌گذاران محلی ونمایندگان مجلس مقصر اصلی توسعه نیافتگی کردستان

    سلیمانی ادامه داد: در دوره ای مسئولان تصور کردند که با ایجاد کارخانه تراکتورسازی در کردستان، این استان توسعه پیدا می کند که به دلیل عدم ایجاد زنجیره مربوط به این صنعت در استان امروز این کارخانه وضعیت سامان یافته ای ندارد.

    وی اضافه کرد: مقصر اصلی مشکلات بسیاری از واحدها و کارخانجاتی که زنجیره تولید آنها در استان ایجاد نشده است سیاستگذاران محلی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بوده که نتوانستد خط ونقشه راه درستی پیش پای سرمایگذاران اعم از دولتی و خصوصی  قرار دهند.

    وی با بیان اینکه درحال حاضر 21 شرکت شهرک های صنعتی کشور زیان‌ده هستند، بیان کرد: حدود 40 میلیارد تومان سال گذشته به شرکت شهرک های صنعتی استان های سراسر کشوراز سوی سازمان کمک شده است.

    برچسب ها