عصر خودرو

گزارشی از تحولات طلای جهانی؛

همدستی چین و آمریکا در گرانی طلا

عصر بازار: نتایج بررسی بانک مرکزی از وضع اقتصادی بازار جهانی طلا درهفته منتهی به ۱۶ اوت ۲۰۱۵-۲۵ مرداد ۹۴ نشان می‌دهد، در این بازار بهای طلا متاثر از افت بازارهای سهام، تضعیف ارزش یوآن از سوی بانک مرکزی چین و تضعیف دلار امریکا، با افزایش روبرو شد.

همدستی چین و آمریکا در گرانی طلا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  تسنیم، نتایج بررسی بانک مرکزی از وضع اقتصادی بازار جهانی طلا در هفته منتهی به 16 اوت 2015-25 مرداد 94 نشان می‌دهد، در این بازار بهای طلا متاثر از افت بازارهای سهام، تضعیف ارزش یوآن از سوی بانک مرکزی چین و تضعیف دلار امریکا، با افزایش روبرو شد.
    اگرچه برخی روزها ارقام اقتصادی مناسب از آمریکا با بالا بردن احتمال افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در ماه سپتامبر از بهای طلا کاست.
    برهمین اساس،‌ نوسانات هفته گذشته قیمت طلا در بازار نیویورک در محدوده 1119.10-1103.00 دلار برای هر اونس در نرخ‌های پایانی ثبت شد. متوسط بهای طلا در هفته گذشته نسبت به متوسط ان در هفته ماقبل، 2.09 درصد افزایش یافت.
    در ادامه نوسانات روزانه بازار جهانی طلا را در هفته ای که گذشت مشاهده می کنید؛
    روز دوشنبه، طلا با یک درصد افزایش بها به بالاتر از 1100 دلار برای هر اونس رسید و بیشترین صعود یک روزه در 7 هفته گذشته را به ثبت رساند. تضعیف دلار آمریکا و سخنان اعضای فدرال رزرو که افزایش نرخ بهره درماه سپتامبر را منتفی می‌دانستند، از دلایل صعود بهای طلا بود. آقای لاکهارت رئیس فدرال رزرو آتلانتا که پیشتر آمادگی خود را برای رأی به افزایش نرخ بهره در ماه اوت اعلام کرده بود، هیچ تأیید و سخنی مبنی بر انجام این کار ارائه نداد. به علاوه، سخنانی آقای فیشر، قائم مقام فدرال رزرو نیز با اشاره به روند منفی تورم در سطح بین‌المللی، نااطمینانی برای افزایش نرخ بهره در سپتامبر را افزایش داد.
    روز سه شنبه، افت شدید بازارهای سهام و تضعیف 2 درصدی یوآن توسط چین برای تحریک رشد اقتصادی، به افزایش بهای طلا به بیشترین سطح سه هفته گذشته منجر شد. به علاوه، طلا تحت تأثیر نگرانی پیرامون دور جدید جنگ ارزی در دنیا نیز تقویت گردید.
    روز چهارشنبه، بهای طلا برای پنجمین روز متوالی افزایش یافت. دلار آمریکا و سهام جهانی در پی تضعیف ارزش یوان توسط بانک مرکزی چین، باز هم با افت روبرو شدند و به افزایش بهای فلز زرد رنگ دامن زدند. تضعیف یوآن می‌تواند زمان افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را به تأخیر بیاندازد. تضعیف دلار به نفع طلا عمل می‌کند.
    روز پنجشنبه، بهای طلا به 5 روز افزایش متوالی قیمت پایان داد و یک درصد کاهش یافت. ارقام قوی اقتصادی در آمریکا همچون تقویت خرده‌فروشی این کشور در ماه ژوئیه و کاهش نگرانی‌ها پیرامون تضعیف مجدد یوآن از سوی بانک مرکزی چین، با تقویت دلار به افت قیمت طلا منجر شد.
    روز جمعه، در ادامه نزول قیمت طلا از روز قبل، فلز زرد رنگ با افت بها روبرو شد. ارقام مناسب اقتصادی از آمریکا، با تقویت دلار به افت ارزش طلا منجر شد. علاوه بر آن معامله‌گران انتظار دارند که با توجه به مداخله چین در بازار ارز، زمان‌بندی افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو دستخوش تغییر گردد.

    برچسب ها