عصر خودرو

مجری طرح توسعه میدان آزادگان شمالی:

شرط واگذاری فاز ۲ آزادگان شمالی به چینی‌ها

عصر بازار-بهبهانی گفت: CNPCI در طرح توسعه فاز اول آزادگان شمالی سابقه خوبی داشته و تیمی متفاوت در این پروژه بکار گرفته بود که بهتر کار کردند.

شرط واگذاری فاز ۲ آزادگان شمالی به چینی‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، کرامت بهبهانی مجری طرح توسعه میدان آزادگان شمالی درباره دلیل واگذاری توسعه فاز دوم میدان به شرکت CNPCI چینی با توجه به سابقه بدی که در آزادگان جنوبی داشته‌اند، گفت: نباید همه چیز را تعمیم دهیم و بگوییم که چون یک شرکت در جایی بد عمل کرده همیشه عملکرد بدی خواهد داشت.

    وی  با بیان اینکه ما به هیچ شرکت و سازمانی اولویت نمی‌دهیم بلکه اولویت ما منافع ملی است، افزود: با توجه به اینکه آزادگان شمالی میدان مشترک است زمان برای ما خیلی مهم است به همین دلیل با صرف و صلاح شرکت و حفظ منافع مملکت هر کسی که پیشنهاد بهتری بدهد ولو CNPCI چینی باشد، قابل قبول است.

    بهبهانی در ادامه تصریح کرد: CNPCI در طرح توسعه فاز اول آزادگان شمالی سابقه خوبی داشته و تیمی متفاوت در این پروژه بکار گرفته بود که بهتر کار کردند و طرح را به سرانجام هم رساندند و ما اکنون در حال تولید هستیم.

    وی خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم بگوییم یک شرکتی اگر در جایی بد عمل کرده در همه جا به همین صورت است زیرا ممکن است سیاست گذاری بدی داشته، تیم درستی بکار نبرده و یا از کسانی استفاده کرده که اطلاعات را درست منتقل نکردند لذا به راحتی نمی‌توان گفت چون یک شرکت در گذشته خوب عمل نکرده توسعه هیچ میدانی را نباید به آن واگذار کرد.

    مجری طرح توسعه میدان آزادگان شمالی تاکید کرد: باید منصفانه قضاوت کنیم، CNPCI در فاز اول آزادگان شمالی را خوب اجرا کرده و 100 روز بدون هیچ مشکلی کار انجام می‌دهیم و تولید داریم، ضمن اینکه ما باید پیشنهاد این شرکت چینی را بررسی کنیم و اگر منافع ملی در آن لحاظ شده باشد منجر به عقد قرارداد می‌شود و در غیر این صورت طرح در قالب IPC معرفی خواهد شد.

    توسعه میدان آزادگان جنوبی در سال 89 به شرکت CNPCI چین واگذار شد و طبق قرارداد طی 52 ماه حجم تولید از میدان باید به روزانه 320 هزار بشکه برای مدت سه سال افزایش می‌یافت که بعد از گذشت حدود چهار سال این طرح کمترین پیشرفتی نکرد و سرانجام در اردیبهشت سال 93 از این میدان خلع ید شد.

    برچسب ها