عصر خودرو

تعرفه های بالای روغن و تاثیر آن در بودجه "مارگارین"

عصر بازار- شرکت مارگارین به دنبال افزایش ۹ درصدی قیمت روغن ، آخرین شفاف سازی خود را منتشر کرد. مارگارین به منوال شرکت بهشهر توضیحاتی درمورد پیش بینی جدید سود در بودجه شرکت به سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه کرده است.

تعرفه های بالای روغن و تاثیر آن در بودجه "مارگارین"
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، بهای تمام شده محصولات شرکت های روغنی از جمله مارگارین تابعی از قیمت جهانی  روغن خام، نرخ ارز و سایر هزینه ها شامل هزینه های ترخیص، حمل و... می باشد. در شرکت مارگارین حدود 85 درصد بهای تمام شده محصولات شرکت  را روغن خام مصرفی تشکیل می دهد.

    بر اساس این گزارش، افزایش بهای تمام شده روغن مصرفی در بوجه شرکت عمدتا ناشی از افزایش بسیار بالای تعرفه های روغن، افزایش نرخ ارز، افزایش حامل های انرژی، هزینه های ترخیص و اعمال 14 درصد افزایش دستمزد سالیانه موضوع مصوبه شورای عالی کار و امور اجتماعی و علاوه بر آن افزایش نرخ خرید ورق حلب از ارز مبادله ای به ارز آزاد و نیز افزایش تعرفه آن می باشد.

    لازم به ذکر است که بودجه ارائه شده شرکت مارگارین به سازمان بورس و اوراق بهادار براساس موارد مربوط به تعیین نرخ روغن خام به قیمت جهانی، شرایط و دستورالعمل های نهادهای ذیربط تاثیرگذار و شرایط بازار تعدیل گردیده است که پیش بینی می گردد در صورت تثبیت شرایط فوق و عدم هرگونه تغییرات افزایش دهنده در بهای تمام شده( قیمت جهانی روغن خام،نرخ ارز و عدم ارائه دستورالعمل های جدید از طرف نهادهای ذیربط که موجب تقلیل سود می شود) بودجه ارسالی شرکت محقق خواهد شد.

    برچسب ها