عصر خودرو

یاهو فروخته شد

عصر بازار- یاهو که می توان از آن به عنوان یکی از پادشاهان دنیای مجازی یاد کرد، ۱۲۵ میلیارد دلار دارایی دارد. این در حالی است که این سایت بین المللی با قیمتی کمتر از میزان دارایی هایش فروخته شد.

یاهو فروخته شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، صبح روز دوشنبه، یاهو پایان فرآیند طولانی تلاش هایش در دنیای مجازی را با فروش کسب و کار خود به قیمتی کمتر از 5 میلیارد دلار، اعلام کرد. این در حالی است که ماریسا مایر به عنوان هفتمین و آخرین مدیر عامل شرکت یاهو با دریافت بیش از 50 میلیون دلار این شرکت را ترک خواهد کرد. 

    فروش یاهو سبب متحد شدن این شرکت با یکی دیگر از ستاره های سقوط کرده دنیای مجازی یعنی AOL می شود. AOL  اولین پورتال دنیای مجازی سال گذشته با قیمت 4.4 میلیارد دلارخریداری شد. ایالات متحده با داشتن بزرگترین خط اینترنتی وایرلس جهان، تمرکز خود را بر ادغام دو سایت از پرکاربردترین سایت ها با بیش از 140 میلیون کاربر از سراسر جهان گذاشت. ترکیب این دو سایت نزدیک به 10 میلیارد دلار برای آمریکا هزینه به همراه داشته است.  

    اما در حال حاضر بزرگترین سوال این است که چه بلایی سر یاهو آمده است؟ یاهو برای دهه های متوالی به عنوان پرکاربرترین سایت جهان شناخته می‌شد. این در حالی است که کاربران یاهو برای کارهای زیادی از جمله موتور جستجوی یاهو، ایمیل یاهو، یاهو مسنجر، اخبار یاهو، گروه یاهو، پاسخ یاهو، تبلیغات، نقشه‌های آنلاین، اشتراک گذاری ویدئو و عکس، ورزش‌های فانتزی و شبکه‌های اجتماعی به این شرکت وابستگی زیادی داشتند. با این حال با روند رو به رشد گوشی های هوشمند در دنیای مجازی یاهو به فراموشی سپرده شد.

    در ژانویه 1994، جری یانگ و دیوید فیلو، دانشجویان فارغ‌التحصیل مهندسی برق دانشگاه استنفورد، وب سایتی به نام «راهنمای جری و دیوید برای شبکه جهانی وب» ایجاد کردند. راهنمای دیوید و جری، این قابلیت را داشت که وب سایت‌ها را جستجو کند. این جستجوگر بعدها بهبود یافت و به یکی از جستجوگرهای محبوب جهان تبدیل شد. سرانجام در آوریل 1994، «راهنمای جری و دیوید برای شبکه جهانی وب» به یاهو تغییر نام یافت.

    یاهو به رشد خود در سراسر دهه 1990 ادامه داد تا در نهایت به محبوب‌ترین جستجوگر اینترنت تبدیل شد از این رو قیمت سهام یاهو سر به آسمان کشید به طوری که در تاریخ 3 ژانویه 2000، قیمت هر سهم یاهو به 118٫75 دلار رسید.

    برچسب ها