عصر خودرو

رئیس کمیسیون اروپایی:

ترکیه جایی در اتحادیه اروپا ندارد

عصر بازار- ژان کلود یونکر،‌ رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا اعلا کرد: ترکیه هیچ‌ جایگاهی برای تبدیل شدن به یک عضو اتحادیه اروپا در آینده نزدیک ندارد و اگر مجازات اعدام در این کشور مجددا به راه بیفتد، تمامی مذاکرات برای پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا فورا متوقف خواهد شد.

ترکیه جایی در اتحادیه اروپا ندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، پس از کودتای نظامی ناموفق،‌ مقامات ترکیه‌ای بیش از 60 هزار سرباز،‌ پلیس،‌ قاضی، کارمند دولت و دیگر اقشار جامعه را تعلیق یا بازداشت کرده و یا تحت پیگرد قرار داده‌اند.

    در واکنش به این تحولات، ژان کلود یونکر در تلویزیون فرانسه اعلام کرد: من معتقدم که ترکیه در وضعیت کنونی، در آینده نزدیک و حتی در بلندمدت شانسی برای عضویت در اتحادیه اروپا نخواهد داشت. وی افزود: کشوری که مجازات اعدام را در زرادخانه قانونی خود قرار می‌دهد جایی در اتحادیه اروپا نخواهد داشت.

    رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا همچنین در خصوص برگزیت اعلام کرد که بریتانیا قبل از آغاز مذاکرات برگزیت به چند ماه آماده‌سازی نیاز دارد. با این حال، طبق ماده 50 پیمان اتحادیه اروپا، هیچ ضرب‌الاجلی برای آغاز مذاکرات تعیین نشده و بریتانیا خود باید فرایند خروج را کلید بزند.

    یونکر تاکید کرد که بریتانیا اگر با جابجایی آزاد کارگران موافقت نکند، دسترسی نامحدود خود به بازار داخلی این اتحادیه را از دست خواهد داد.

    بر اساس این گزارش، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا که قبل از انتصاب بوریس جانسون به عنوان وزیر امور خارجه جدید بریتانیا او را با آدولف هیتلر مقایسه کرده بود اعلام کرد به دنبال برپایی دیداری با اوست.

    برچسب ها