عصر خودرو

بانک شهر نخستین بانک عامل ایرانی در طرح ابتکار شکوفایی شهری

عصر بازار- بانک شهر، به عنوان نخستین بانک عامل ایرانی در طرح ابتکار شکوفایی شهری از سوی برنامه اسکان بشر ملل متحد(un-habitat) برگزیده شد.

بانک شهر نخستین بانک عامل ایرانی در طرح ابتکار شکوفایی شهری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، حسین محمد پورزرندی در مراسم افتتاح نخستین دفتر منطقه‌ای طرح ابتکار شکوفایی شهری در ایران که با حضور اعضای برنامه اسکان بشر ملل متحد(یو ان هبیتت)، استاندار و شهردار قزوین، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس و مدیرعامل بانک شهر افتتاح شد،گفت: بانک شهر، امروز در همه شهرها نقش مهمی در توسعه زیرساخت شهری، به ویژه حمل و نقل عمومی داشته است و مردم در کلانشهرهای بزرگ شاهد خدمات بانک شهر هستند.

    وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد، گفت: در این تفاهم‌، بانک شهر به دلیل سوابق خود در حوزه خدمات شهری به عنوان بانک عامل شکوفایی شهری انتخاب شد و قرار است تا با ایجاد صندوق جهانی شکوفایی شهری، امکان توسعه خدمات برای 45کشور فراهم شود.

    مدیرعامل بانک شهر، اظهار کرد: شهرهای امروز برای انجام امور خود با مشکلات زیادی در تامین منابع خود مواجه هستند و بانک شهر افتخار دارد بتواند به عنوان بانک عامل در رفع این مشکلات، با ایجاد صندوق جهانی شکوفایی شهری تاثیرگذار باشد.

    به گفته وی، برای اولین بار است که یک بانک ایرانی به عنوان بانک عامل این طرح انتخاب شده است و راه‌اندازی این صندوق موجب می‌شود تا با سایر نهادهای بین‌المللی وارد مذاکره شویم و منابع مالی مورد نیاز برای رفع مشکلات شهرها را فراهم کنیم.

    پورزرندی خاطر‌نشان کرد: با ایجاد این صندوق، مدیریت جایزه جهانی نیز در این زمینه، به بانک شهر اختصاص می‌باید و به طور حتم حضور این بانک در عرصه‌های جهانی‌، می تواند برای نظام جمهوری اسلامی و سیستم بانکی حائز اهمیت باشد.

    در ادامه این مراسم، مرتضی خامی، رئیس هیات‌مدیره بانک شهر نیز با اشاره به خدمات این بانک در عمران و آبادی شهرها اظهار کرد: برای همراهی با نظام بانکداری در کشور، حضور در عرصه‌های بین‌المللی بسیار مهم است و یو ان هبیتت و عاملیت صندوق ابتکار شکوفایی شهری، فرصت مناسبی است تا علاوه بر حضور موفق در این عرصه، خدمات مورد نیاز شهرها به آنان ارائه شود.

    به گفته وی، تا کنون هیچ سازمان، بانک و نهاد دولتی  در ایران موفق به این کار نشده است و امیدواریم بانک شهر در انجام امور این حوزه موفق باشد.

    برچسب ها