عصر خودرو

سامانه آنلاین پنجره واحد خدمات سرمایه گذاری در قشم راه اندازی شد

عصر بازار- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: سامانه پنجره واحد خدمات با هدف آسان سازی جریان اطلاعات بین این سازمان و سرمایه گذاران از طریق فناوری های نوین و به صورت برخط (آنلاین) راه اندازی شد.

سامانه آنلاین پنجره واحد خدمات سرمایه گذاری در قشم راه اندازی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، حمیدرضا مومنی روز دوشنبه  کاهش زمان سرمایه گذاری و از بین رفتن شرایط اعمال سلیقه شخصی برای جذب سرمایه گذار را از مهمترین مزیت های اجرای این طرح عنوان کرد.
    وی اضافه کرد: ساده سازی فرآیند صدور مجوزها برای آغاز کسب و کار، حذف تشریفات زائد، کنترل طرح ها، افزایش اثر بخشی و پردازش سریع اطلاعات از دیگر ویژگی های اجرای این طرح در جهت تقویت سرمایه گذاری در جزیره به شمار می رود.
    مومنی ادامه داد: با اجرای این طرح سرمایه گذاران منطقه می توانند از خدمات ثبت شرکت ها همچون تعیین نام و ثبت شرکت به صورت غیرحضوری بهره مند شوند.
    وی گفت: بدون تردید بهره برداری از این طرح نقش مهمی در تحقق اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی در مناطق آزاد به ویژه فراهم کردن تسهیلات تولید برای فعالان اقتصادی، افزایش صادرات و تامین نیاز مالی صنعتگران از طریق جذب سرمایه گذاران خارجی ایفا می کند.
    وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در بند 11 سیاست های اقتصاد مقاومتی مبنی بر استفاده از فناوری های نوین برای توسعه مناطق آزاد، گفت: از طرف دیگر راه اندازی این سامانه از طرف دولت یازدهم به عنوان یک تکلیف برای مناطق آزاد کشور تعریف شده است.
    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه این منطقه پیشگام در اجرای طرح یاد شده در بین دیگر مناطق آزاد است، ادامه داد: قشم با راه اندازی این سامانه به الگوی اجرایی این طرح در میان مناطق آزاد تبدیل می شود.
    مومنی ارایه خدمات برخط در حوزه مجوزهای فعالیت اقتصادی در قشم شامل مراحل صدور، تمدید، اصلاح و ابطال در حوزه های مختلف تجاری، خدماتی، گردشگری، صنعتی، نفت و گاز را از خدمات ارایه شده در مرحله نخست اجرای این طرح برشمرد.
    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم یادآوری کرد: با تکمیل سامانه پنجره واحد، متقاضیان سرمایه گذاری در این منطقه راهبردی می توانند از خدماتی همچون جمع آوری و تحلیل اطلاعات، طراحی فرایندها و در نهایت نظارت مستمر و به روز رسانی این سامانه به صورت برخط برخوردار شوند.
    وی اضافه کرد: تا اطمینان کامل از بی عیب بودن این سامانه، متقاضیان می توانند علاوه بر استفاده از رویه های موجود سازمانی، به صورت موازی با ورود به پرتال سازمان منطقه آزاد قشم از خدمات الکترونیکی پنجره واحد استفاده کنند.

    برچسب ها