عصر خودرو

تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در بخش انرژی

عصر بازار- مدیرعامل سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری گفت: هلدینگ انرژی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مصمم است.

تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در بخش انرژی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، علیرضا برادران با تاکید بر اینکه هلدینگ انرژی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مصمم است، گفت: افزایش تولید و فروش، جلوگیری از خام ­فروشی، حفظ سود پایدار برای بازنشستگان کشوری، پایداری خوراک، صادرات ارزی قابل توجه و اجرای طرح­های توسعه­ ای از مهمترین اهداف است.

    مدیر عامل سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری خرید سهام رشدی و ارزشی در حوزه پتروشیمی، توجه به ایمنی و پشت سرگذاشتن یکسال بدون حادثه، مبارزه با فساد اقتصادی و کاهش 75 درصدی هزینه های نقل و انتقال منابع ارزی و تحکیم امنیت مسیرهای  موجود را از دیگر فعالیت های مثبت در سال گذشته عنوان کرد.

    وی فعالیت های صورت گرفته را نشان از عزم جدی صندوق و هلدینگ تخصصی انرژی (نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی) در تحقق اهداف اقتصادمقاومتی، توسعه صادرات، رشد اشتغال و تولید، رشد بازدهی و بهره­وری و ایفای مسئولیت ­ها و مأموریت های سازمانی و اجتماعی دانست.

    برادران پیشرفت پروژه ها و طرح های توسعه ای تعریف شده فعلی و آتی را مطابق با زمان بندی تعریف شده از مهمترین برنامه های پتروشیمی جم ذکر کرد و افزود: باید با استفاده از ابزارهای نوین مالی داخلی و بین المللی، منابع ریالی و ارزی و همچنین جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به نحوی تأمین مالی پروژه ها را انجام دهیم که حداکثر آورده سهامداران 15 درصد باشد.

    وی با اشاره به توسعه و فروش محصولات به مشتریان نهایی و گسترش بازارهای منطقه ای و جهانی بر حرکت شرکت به سمت بانکداری بین المللی و مبادلات جهانی تأکید کرد. برادران همچنین با تأکید بر حفظ رشد پایدار و کیفیت سود گفت: سهام پروژه ها و واحدهای پتروشیمی همانند پلی ­پروپیلن باید در فرابورس و بورس عرضه شود.

    برادران پیگیری حقوقی و وصول مطالبات معوق، تقویت سطح ایمنی، بهداشت و حفظ محیط زیست (H.S.E ) و کنترل و صرفه­ جویی در هزینه ­ها را از دیگر وظایف پتروشیمی برای سال 1395 دانست.

    برچسب ها