عصر خودرو

زنگنه:

روابط نفتی ایران-سریلانکا احیا می‌شود

عصر بازار- وزیر نفت، سریلانکا را از شرکای خوب تجاری ایران در بخش نفت و پتروشیمی اعلام کرد و افزود: ایران علاقمند به توسعه همکاریها با کشور سریلانکا است.

روابط نفتی ایران-سریلانکا احیا می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بیژن زنگنه پیش از ظهر امروز (یکشنبه، سوم مردادماه) در دیدار با چاندیما وراکودی، وزیر توسعه منابع نفتی سریلانکا گفت: سریلانکا همیشه از شریکان خوب تجاری ایران در بخش نفت و محصولات پتروشیمی بوده است.

    وی اظهار امیدواری کرد با سفر وزیر توسعه منابع نفتی سریلانکا به تهران، روابط ٢ کشور که به دلیل اعمال تحریم‌ها دچار وقفه شده بود، دوباره احیا شود.

    زنگنه با بیان این‌که ایران و سریلانکا در منطقه اقیانوس هند واقع شده اند و به طور طبیعی با یکدیگر پیوستگی دارند، گفت: ما می‌توانیم در حوزه‌های مختلفی با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

    وی با اشاره به این‌که وزیر توسعه منابع نفتی سریلانکا قرار است فردا (دوشنبه، چهارم مردادماه) از تاسیسات گازی و پتروشیمی ایران در منطقه پارس جنوبی دیدن کند، اعلام کرد: پارس جنوبی مرکز صنایع گاز و پتروشیمی ایران است.

    براساس گزارش وزارت نفت،  زنگنه با تاکید بر علاقمندی تهران به گسترش روابط با سریلانکا، گفت: مشکلاتی میان روابط ٢ کشور در زمان تحریمها به وجود آمد، اما امیدوارم با سفر وزیر توسعه منابع نفتی سریلانکا به تهران این مسائل حل و فصل شود.

    برچسب ها