عصر خودرو

گزارش «عصربازار» از تجمع سهامداران پلی اکریل

سهامداران «شپلی» به صراحت نداشتن سازمان بورس معترض شدند

عصر بازار- عده ای از سهامداران شرکت پلی اکریل به دلیل عدم موافقت سازمان بورس با افزایش سرمایه ۱۱۸۵ درصدی این شرکت، در مقابل تالار حافظ تجمع کردند.

سهامداران «شپلی» به صراحت نداشتن سازمان بورس معترض شدند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» صبح امروز عده ای از سهامداران معترض به تصویب نشدن افزایش سرمایه 1185 درصدی پلی اکریل ایران در مقابل تالار حافظ تجمع اعتراض آمیز انجام دادند. 

    این سهامداران معترض در بیانیه خود بیان کردند که در ابتدای سال 1395 و در مجمع عمومی این شرکت ، مدیریت عامل ، مسئولین و نمایندگان بورس با اعلام اینکه اگرشرکت نسبت به رفع نواقص و ایرادات اقدام نماید ، موضوع حل خواهد شد امید مجددی به سهامداران دادند .

    بنابراین پروژه افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی مجددا کلید خورد، در حالی که مشکل جدید دیگری به آن اضافه شده بود با عنوان معافیت مالیاتی که البته زودتر ازسایر مشکلات حل شد . 

    بنابراین مجددا کارهای کارشناسی ، بررسی حسابرسی و سایر موارد کلید خورد . در این بین مدام سازمان از مدارک ارسالی ایراد گرفت و شرکت در صدد رفع آن بر آمد . از ایرادات کوچک تا موارد کلان که همگی باعث طولانی تر شدن این فرآیند و همچنین تحمیل هزینههای متعدد بر شرکت میشد و در این بین این سرمایه سهامداران این نماد در بورس ود که همچنان بلوکه شده بود و خبری از بازگشایی و تعیین تکلیف نبود. 

    در نهایت پس از ماه ها انتظار، در حالی که تمام نواقص رفع و تحویل سازمان برای تائید نهایی شد . سازمان بورس تنها با 290 درصد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی های این شرکت موافقت کرد. 

    در اطلاعیه کدال مبنی بر افزایش سرمایه این شرکت آمده است که مابقی مبلغ افزایش سرمایه درخواستی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها (ساختمانها و تاسیسات، ماشین آلات، لوازم آزمایشگاهی، وسائط نقلیه و حق الامتیاز ها و نرم افزارها) به مبلغ 925ر825ر812ر395ر4 ریال به دلایل عدم خروج شرکت از شمولیت مفاد ماده 141 لایحۀ قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت، وجود زیان ناخالص، زیان عملیاتی و زیان خالص در پایان سال‌های مالی 1393 و 1394 و همچنین رشد قابل توجه هزینه استهلاک در دوره‌های بعد از تجدید ارزیابی دارائی‌های استهلاک‌پذیر و افزایش زیان شرکت در سال‌های آتی، تجدید ارزیابی 1185 درصدی قابل قبول نیست و فقط 290 درصد توانست مجوز سازمان را به دست بیاورد. 

    حال سهامداران از این موضوع ناراحتند که چرا پیش از این صراحتا سازمان بورس مواضع خود را اعلام نکرده بود و در حالی که اخبار و شایعات مبنی بر تایید افزایش سرمایه 1185 درصدی بود، ناگهان به این نتیجه رسیدند که موضوع استهلاک دارایی ها را مطرح کنند. در واقع مطالبه این سهامداران این است که در مجمع این شرکت، نماینده سازمان بورس باید صراحتا این موضوع ار مطرح می کرد. 

    در حال حاضر خبرنگار «عصربازار» در حال پیگیری موارد ابهام مورد مطالبه سهامداران از مقامات مسئول سازمان بورس و شرکت بورس تهران است و در صورت پاسخگویی مسئولین، اخبار مربوط به آن متعاقبا در پایگاه خبری «عصر بازار» منتشر می شود.

    برچسب ها