عصر خودرو

سکوهای حفاری نفت آمریکا در چهارمین هفته متوالی افزایش یافت

عصر بازار- شرکت های حفاری نفت آمریکا این هفته برای چهارمین هفته متوالی، تعداد سکوهای حفاری خود را افزایش دادند.

سکوهای حفاری نفت آمریکا در چهارمین هفته متوالی افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، شرکت های حفاری نفت آمریکا این هفته برای چهارمین هفته متوالی، تعداد سکوهای حفاری خود را افزایش دادند.
    بر اساس گزارش موسسه بیکر هاگز، شرکت های حفاری در هفته منتهی به 22 جولای، 14 سکو را به حفاری های خود اضافه کردند و تعداد کل سکوها را به 371 رساندند، در حالی که این رقم یک سال قبل 659 سکو بود. این بیشترین افزایش هفتگی تعداد سکوها از ماه دسامبر تاکنون است.
    اکثر سکوهای جدید در حوزه نفت شیل پرمیان در غرب تگزاس قرار دارند. شرکت های حفاری در این منطقه 8 سکو را اضافه کرده اند و کل سکوهای منطقه را به بالاترین رقم 5 ماه اخیر یعنی 168 سکو رسانده اند.
    از اوایل ماه ژوئن یعنی زمانی که قیمت نفت خام آمریکا به بالای 50 دلار در هر بشکه رسید، شرکت های حفاری 55 سکوی نفتی را مجددا به فعالیت های خود اضافه کرده اند.
    تحلیلگران و تولید کنندگان گفته اند قیمت 50 دلار برای هر بشکه نفت رقمی کلیدی است که موجب ترغیب شرکت های حفاری به افزایش فعالیت ها می شود. شرکت های حفاری نفتی به دنبال سقوط قیمت ها تعداد سکوهای حفاری را از 1609 سکو در اکتبر 2014 به حدود 400 سکو کاهش دادند.
    اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده که افزایش فعالیت های حفاری احتمالا موجب توقف کاهش تولید نفت این کشور در طی چند ماه آینده خواهد شد.
    اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش خود آورده است: «قیمت های بالاتر و با ثبات تر نفت در حال کمک به افزایش سکوهای حفاری در آمریکاست و این احتمالا روند کاهش تولید نفت را کند خواهد کرد.»
    دولت آمریکا انتظار دارد تولید نفت این کشور از ماه سپتامبر شروع به افزایش کند.

    برچسب ها