عصر خودرو

روسیه پایان همکاری با اوپک را اعلام کرد

عصر بازار- روسیه اعلام کرد که پس از ناموفق ماندن مذاکرات اویل سال جاری میلادی با برخی اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) با هدف تثبیت و تقویت بهای جهانی نفت، دیگر با این تشکیلات همکاری نخواهد کرد.

روسیه پایان همکاری با اوپک را اعلام کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از مصاحبه آلکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه با رویترز نوشت: در مذاکرات نفتی ماه آوریل سال جاری، برخی کشورهای عضو اوپک پیشنهاد کاهش میزان تولید نفت در سطح جهان را دادند که مذاکراتی در این زمینه انجام شد.
    وی در بخشی از این مصاحبه که متن آن امروز (جمعه) در رسانه های روسی منتشر شد، اظهار کرد که روسیه با وجود پایان این همکاری در باره تبادل اطلاعات و نظارت بر وضع جهانی بازار نفت تعامل خود را با اوپک حفظ خواهد کرد.
    روسیه به عنوان یکی از بزرگ ترین کشورهای غیر عضو اوپک تولید و صادر کننده نفت جهان در مذاکرات قطر برای تثبیت میزان تولید با هدف جلوگیری از سقوط بیشتر قیمت ها شرکت کرده بود که ادامه نیافت.
    روسیه دومین تولید کننده نفت پس از آمریکا با روزانه 10 میلیون و 500 هزار بشکه است. درآمدهای نفتی این کشور در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال 2015 با 38 درصد سقوط به 14 میلیارد و 93 میلیون دلار کاهش یافت که بیشترین رکورد شکنی منفی از سال 2004 است، در حالیکه حجم صادرات نفتی حداقل چهار درصد بیشتر شده است.
    از سوی دیگر، بخش صادرات گاز روسیه هم همین شرایط را تجربه می کند و دور نمای آن روشن نیست.
    مسکو تا پیش از جریان سقوط آزاد بهای نفت که در چهار سال گذشته از بیش 100 دلار تا کانال 30 دلار پایین آمد، تمایلی به همکاری گسترده با اوپک در تنظیم بازارهای جهانی را نداشت.

    برچسب ها