عصر خودرو

بررسی آخرین روز معاملاتی این هفته بازارسهام؛

رشد تک سهم‌ها در رخوت بازار

عصر بازار: در جریان معاملات آخرین روز کاری هفته،‌ شاخص کل بورس اوراق بهادار با اندکی رشد، سبزپوش شد و کل هفته را در کانال ۶۵ هزار واحدی گذراند.

رشد تک سهم‌ها در رخوت بازار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، شاخص کل بورس اوراق بهادار امروز بیش از 28 واحد رشد داشت و آخرین هفته کاری مرداد را با توقف شاخص در کانال 65 هزار و 218 واحد به پایان رساند. ارزش بازار امروز نیز، همگام با شاخص اندکی رشد کرده و با هزار میلیارد تومان افزایش به 281 هزار میلیارد تومان رسید.

    در بازار امروز پر تقاضا ترین گروه بازار، گروه سرمایه گذاری و پس از آن گروه بانکی بود. بیشترین میزان ارزش معاملات نیز به گروه بانکی تعلق داشت که به علت حمایت حقوقی‌ها در طرف تقاضا، به وجود آمد.

    در جریان معاملات امروز سهم‌های «وخاور»، «پاکشو»، «قشرین» و «رتاپ» طولان‌ ترین صف خرید را داشتند. همچنین طولانی ترین صف‌های فروش متعلق به «شبهرن»،‌ «غگل» و ‌«فخاس» بود.

    ازسوی دیگر از آمار معاملات امروز چنین برمی‌آید که سهم های «همراه»، «وانصار» و «پارسان» بیشترین تاثیر را در رشد 28 واحدی شاخص امروز داشتند،‌ اما «شپنا»،‌ «وبملت» و «فملی» بیشترین میزان تاثیر منفی را در شاخص امروز داشتند.

    در آخرین روز معاملاتی هفته، گروه سایرمالی که سهم‌های گروه لیزینگی را در بر می‌گیرد، 0.8 درصد کاهش را تجربه کرد و نشان می‌دهد سهام این گروه امروز بیشترین بازدهی منفی را داشتند.

    از سوی دیگر گروه رایانه در جریان معاملات امروز بازده 1.1 درصدی داشت. عدم تاثیر پذیری سهام این گروه از تحولات قیمت جهانی نفت و فلزات باعث شده‌است که این گروه به عنوان گروه پربازده امروز و به طور کلی سهام با بازده تثبیت شده در بازار شناخته شوند.

    پدیده جالب توجه دیگری که بورس اوراق بهادار امروز با آن مواجه بود، رشد گروه‌های تک سهم بود. به نحوی که گروه‌های زراعت، محصولات چرمی، سایر معادن و انتشار و چاپ که هر کدام به ترتیب تک سهم‌های «زمگسا»، «وملی»، «کماسه» و «چافست» را شامل می‌شوند، سبزپوش بودند و به جز گروه زراعت که تغییری نداشته‌است، سایر گروه ها بازه رشد 0.02 درصد تا 2.5 درصدی داشتند.

    در پایان خاطر نشان می‌شود در بازار امروز حقیقی‌ها و حقوقی ها به ترتیب سهم 21 درصدی و 79 درصدی در فروش و همچنین سهم 19 درصدی و 81 درصدی از خرید سهام را داشتند.

    برچسب ها