عصر خودرو

رویترز:

قیمت جهانی طلا باز هم درجا زد

عصر بازار: خبرگزاری رویترز اعلام کرد، قیمت طلا روز چهارشنبه باز هم درجا زد، زیرا سرمایه گذاران برای بدست آوردن سرنخی در مورد اینکه آیا بانک مرکزی آمریکا در نشست ماه سپتامبر خود اقدام به افزایش نرخ های بهره خواهد کرد یا نه، منتظر انتشار صورتجلسه نشست ماه اوت این بانک هستند.

قیمت جهانی طلا باز هم درجا زد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از رویترز، قیمت طلا پس از آنکه در اواخر ماه ژوییه (اوایل مرداد) به کمترین سطح خود در 5.5 سال گذشته رسید، هفته گذشته با یک افزایش قابل ملاحظه، به بیش از یک هزار و 100 دلار در هر اونس صعود کرد.

    افزایش سطح عدم اطمینان در بازار جهانی، پس از دخالت اخیر چین در بازار ارز و پایین نگه داشتن نرخ برابری یوان در مقابل دلار، به بالا رفتن تقاضای طلا و گرانتر شدن آن کمک کرد.
    ادوارد مر تحلیلگر شرکت سرمایه گذاری آی.ان.تی.ال اف.سی استون آمریکا گفت: در حالی که به نشست ماه سپتامبر (شهریور) بانک مرکزی آمریکا که در آن سیاستگذاران بانک مذکور احتمالا اقدام به افزایش نرخ های بهره خواهند کرد، نزدیک می شویم، شاید انتشار صورتجلسه نشست اخیر بانک یادشده برای متوقف کردن افزایش اخیر قیمت طلا کافی باشد.
    قیمت تحویل فوری یا نقدی طلا در ساعت 06:07 روز چهارشنبه به وقت گرینویچ در بازار لندن تغییری نکرد و در سطح 1117.75 دلار در هر اونس ثابت ماند.
    در بازار کامکس نیویورک نیز هر اونس طلا برای تحویل در ماه دسامبر (آذر)، با اندکی تغییر به قیمت 1117.30 دلار در هر اونس معامله شد.
    بهبود شاخص بخش مسکن، رونق بازار کار و دیگر شاخص های اقتصادی آمریکا، احتمال افزایش نرخ های بهره توسط بانک مرکزی این کشور در سال جاری را افزایش داده است. با افزایش نرخ بهره، تقاضای طلا و دیگر کالاهای مطمئن کاهش خواهد یافت.
    بانک مرکزی آمریکا از زمان وقوع رکود بزرگ سال 2008 تاکنون، به منظور تقویت اقتصاد این کشور، اقدام به خرید تریلیاردها دلار اوراق قرضه دولتی و کاهش نرخ بهره به حدود صفر کرده است.
    با این حال، برخی تحلیلگران معتقدند که پس از آنکه چین هفته گذشته اقدام به پایین نگه داشتن نرخ برابری یوان در مقابل دلار کرد، ممکن است بانک مرکزی آمریکا پس از برداشتن نخستین گام خود در راستای افزایش نرخ های بهره، گام های بعدی را آهسته تر بردارد.
    بانک مرکزی آمریکا در روزهای 28 و 29 ژوییه (6 و 7 مرداد) جلسه داشت.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو