عصر خودرو

زمان سرمایه‌گذاری خارجی در ایران فرا رسیده است

عصر بازار- عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران معتقد است پس از گذشت یک سال از برجام، زمان آن رسیده که بخش خصوصی خارجی با توجه به ظرفیت‌ها،‌ امنیت سرمایه‌گذاری و مزیت‌های نسبی، با جدیت بیشتری سرمایه‌گذاری در ایران را کلید بزند.

زمان سرمایه‌گذاری خارجی در ایران فرا رسیده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، حامد واحدی اظهار کرد: در یک سالی که از برجام گذشته است، برجام از جنبه‌های سیاسی توانست جلوی تحریم‌های جدید را بگیرد و با تلطیف کردن فضا، برخی موانع را از پیش رو بردارد؛ هر چند هنوز برخی مشکلات به ویژه در مسائل بانکی وجود دارد و بانک‌های خارجی به کمک ما نمی‌آیند. 

    وی افزود: اما به طور کلی تلطیف روابط ایران با دنیا می‌تواند دستاوردهای دانشی، علمی، پژوهشی و تکنولوژی برای ما به همراه داشته باشد و به رشد اقتصادی  کمک کند، ولی قرار نبوده است که طی یک سال گذشته بتوانیم به همه دستاوردها دست پیدا کنیم چون امکان آن وجود نداشت که بعد از 10 تا 12 سال تحریم، ظرف مدت کوتاهی همه مسائل حل شود.

    عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: با این وجود روند امیدواری کاملا احساس می‌شود. درست است که دولت در رکود قرار دارد اما با این حال این امیدواری وجود دارد که با تدبیر و استراتژی دولت، خروج از رکود به معنی واقعی محقق شود تا امیدی که از برجام به وجود آمده است به نا امیدی بدل نشود.

    واحدی ادامه داد: انتظار ما به عنوان بخش خصوصی ایران از دولت‌مردان و بخش خصوصی خارجی این است که همان طور که خودشان در سفرهایی که به ایران داشته‌اند ظرفیت‌های کشور ما را مشاهده کردند، دیگر کمتر احتیاط کنند و در پروژه‌هایی که مزیت نسبی دارد سرمایه‌گذاری کنند، چرا که با توجه به امنیت سرمایه گذاری و نیروی متخصص که در ایران وجود دارد امکان سرمایه گذاری مناسب وجود دارد.

    برچسب ها