عصر خودرو

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

امسال ۱۰ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری می شود

عصر بازار- معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه امسال ۱۰ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری خواهد شد، گفت: دولت در سال‌جاری ۱۰ میلیون تن گندم به ارزش ۱۳ هزار و ۴۰۰ میلیون تومان از کشاورزان خریداری می‌کند.

امسال ۱۰ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علی قنبری پنجشنبه 31 تیر در آئین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت غله و بازرگانی استان همدان، با اشاره به اینکه شاخص رشد اقتصادی کشور منفی 6.8 درصد بود، اظهارکرد: رشد مثبت شاخص اقتصادی کشور مدیون رشد اقتصادی بخش کشاورزی است به طوریکه در سال گذشته رشد اقتصادی بخش کشاورزی 5.4 درصد بود.

    وی افزود: در سال 92 آرد مصرفی خبازان در حداقل ممکن وجود داشت و خبازان کمتر از یک ماه آرد ذخیره داشتند که در این سال 6.7 میلیون تن گندم وارد کشور شد اما امروز خوشبختانه به لطف خدا و با تدبیر دولت یازدهم به خودکفایی قطعی رسیده ایم.

    وی با بیان اینکه سال گذشته گندم دولتی وارد نکردیم، اظهارکرد: سال گذشته 8.1 میلون تن گندم از کشاورزان خریداری شد و امسال نیز 10 میلیون تن گندم خریداری خواهد شد.

    تا کنون 8 میلیون تن گندم خریداری شده است

    قنبری با تأکید بر اینکه خرید تضمینی گندم پروژه بزرگ ملی است، بیان کرد: دولت و کشاورزان کار بزرگی انجام دادند و برای تأمین امنیت غذایی کشور گندم با کیفیت به بهترین شکل ممکن به نان سالم تبدیل می‌شود.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه تا کنون 8 میلیون تن گندم خریداری شده است، گفت: تأمین اعتبار خرید گندم به علت برخی از مشکلات دولت با مشکل مواجه شده و تا کنون 60 درصد از آن معادل 5 هزار میلیارد تومان  پرداخت شده است.

    وی یادآور شد: خرید تضمینی گندم کاربزرگی است و امیدواریم بتوانیم تا پایان فصل خرید با کشاورزان تسویه کند.

    وی درخصوص خرید تضمینی دانه‌های روغنی نیز تصریح کرد: براساس برنامه دراز مدت 10 ساله بخش قابل توجهی از نیاز کشور به دانه‌های روغنی برآورده خواهد شد.

    قنبری خاطرنشان کرد: در بحث دانه‌های روغنی بیش از 90 درصد به خارج از کشور وابستگی داریم که نیاز به کار و برنامه‌ریزی وجود دارد که باید در شرایط کنونی برای تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت منسجمی انجام دهیم.

    بحث‌های روانی و دلال بازی باعث افزایش قیمت شکر شده است

    معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به افزایش قیمت شکر عنوان کرد: در کشور کمبود تصنعی و بحث‌های روانی باعث شده قیمت شکر افزایش یابد در حالیکه مشکل خاصی در زمینه تأمین شکر وجود ندارد و چند کشتی در نوبت پهلوگیری است.

    وی با بیان اینکه میزان مصرف شکر 0.2 میلیون تن است، یادآورشد: یک میلیون و 400 هزار تن شکر در کشور تولید می‌شود و 800 هزار تن نیز از خارج تأمین می‌شود اما متأسفانه اکنون به علت مسائل روانی و دلال بازی شاهد افزایش قیمت شکر هستیم.

    قنبری ادامه داد: 200 هزار تن شکر در بازار موجود است و روزانه 8 هزار تن در بورس کالا عرضه می‌شود که البته این میزان به طور کامل به فروش نمی‌رسد.

    وی با اشاره به خرید 30 هزار تن شکر، افزود: امروز یک کشتی 55 هزار تنی دربندر امام خمینی(ره) پهلو دادیم و یک کشتی 70 هزار تنی دیگر در راه ایران است بنابراین برای چندین ماه مصرف شکر ذخیره خواهیم داشت و هیچ علت علمی برای افزایش قیمت شکر وجود ندارد.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران خاطرنشان کرد: 3.2 میلیون تن مصرف برنج در کشور است که 2.4 میلیون تن آن در کشور تولید شده و 800 هزار تن برنج وارد می‌شود و در این زمینه نیز هیچ مشکلی وجود ندارد.

    برچسب ها