عصر خودرو

پروژه‌های منطقه آزاد انزلی با رویکرد صادراتی احداث می‌شوند

عصر بازار- دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: رویکرد احداث طرح‌های سرمایه گذاری و پروژه‌های زیرساختی منطقه آزاد انزلی صادراتی است.

پروژه‌های منطقه آزاد انزلی با رویکرد صادراتی احداث می‌شوند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، منطقه گیلان، اکبر ترکان، دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های در حال احداث در منطقه آزاد انزلی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آماده سازی زیرساخت‌های منطقه آزاد انزلی برای جذب سرمایه گذار بسیار اهمیت دارد.

    وی با اشاره به اتصال تقاطع غیر هم سطح شهید نامجو به محور اصلی رشت به انزلی، افزود: با توجه به آزاد سازی اراضی در این محدوده، به صورت بزرگراه در حال ساخت است.

    ترکان گفت: سرمایه گذاری‌های انجام شده توسط بخش‌های خصوصی و منطقه آزاد در حوزه‌های صنعت، ساخت انبار و سردخانه در جهت مبادلات تجاری بین ایران و روسیه بوده و بر محوریت صادرات به روسیه احداث شده است.

    وی روند پیشرفت منطقه آزاد انزلی را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: با توجه به ظرفیت بهره‌گیری از بخش خصوصی در منطقه آزاد انزلی در بخش ساخت اسکله یک  پست اسکله با سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی در حال ساخت است  و بخش خصوصی نیز چهار پست اسکله را با اعتبار 300 میلیارد تومان در دست ساخت دارد.

    ترکان اضافه کرد: با توجه به اهمیت ساخت بندرکاسپین، با تکمیل این بندر، منطقه آزاد انزلی به مرکزی جهت داد و ستد کالاهای استراتژیک در حوزه خزر تبدیل شده و  در بخش سرمایه گذاری بخش خصوصی برای صادارت بازار روسیه هدف گیری شد.

    دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با بیان اینکه رویکرد احداث طرح‌های سرمایه گذاری و پروژه‌های زیرساختی منطقه آزاد انزلی صادراتی است، گفت: بخشی از اسکله شرقی به طول 150متر در هفته دولت آماده می‌شود و مابقی آن در آبان ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

    برچسب ها