عصر خودرو

مدیر عامل فولاد مبارکه پاسخ می‌دهد:

واردات محصولات فولادی چه تاثیری بر بازار داخلی دارد؟

عصر بازار- با توجه به حضور چینی‌ها در صحنه فولاد ایران، واردات محصولات فولادی چه تاثیری بر بازار داخلی دارد؟ بهرام سبحانی، مدیر عامل فولاد مبارکه به این سوال پاسخ می‌دهد.

واردات محصولات فولادی چه تاثیری بر بازار داخلی دارد؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، با توجه به حضور چینی‌ها در صحنه فولاد ایران، واردات محصولات فولادی چه تاثیری بر بازار داخلی دارد؟ بهرام سبحانی، مدیر عامل فولاد مبارکه به این سوال پاسخ می‌دهد.

    وی در این مورد می‌گوید: هم‌اکنون نرخ‌های کنونی فولاد در کشور به دلیل تولید 15 تا 16 میلیون تن فولاد داخلی رقابتی است چرا که در صورت کمبود، فولادهای وارداتی با قیمت‌های گران‌تری وارد کشور می‌شدند چرا که سیاست چین بر پایه فروش یا صادرات مازاد تولیدش است.

    سبحانی در گفت‌وگوی اخیرش با هفته‌نامه تجارت‌فردا افزود: در مقطعی از زمان، نرخ رشد چین سالانه حدود 12 یا 13 درصد بود اما امروز نرخ رشد اقتصادی آن روی 6.5 درصد است. این به منزله این است که مصرف فولاد در بازار داخل این کشور نصف می‌شود در حالی که کاهش تولیدش از سیاست‌های داخلی آن نیست. البته حتی با اعمال سیاست کاهشی، میزان تولید فولاد خود را بر روی 800 تا 820 میلیون تن ثابت نگه خواهد داشت. در ضمن میزان مصرف فولاد نیز در این کشور به نصف رسیده است از این‌رو به‌طور قطع راهی جز اینکه وارد بازارهای جهانی شود ندارد.

    وی تصریح کرد: برای ورود و حفظ بازارهای جهانی هم به دلیل اعمال سیاست و استراتژی‌های فروش و صادرات دیگر قیمت مهم نیست و باید قیمت‌شکنی کند. حال سوال اینجاست که در چنین شرایطی چطور تولیدکنندگان کشور ما می‌توانند با چین رقابت کنند؟ از این‌رو چاره‌ای جز اعمال دیوار دفاعی تعرفه در برابر واردات محصولات خارجی نداریم؛ سیاستی که در تمامی کشورهای دنیا اعم از کشورهای کاپیتالیستی، سرمایه‌گذاری یا اقتصاد بسته اتخاذ شده است و برای ممانعت از واردات بی‌رویه و دامپینگ چین تعرفه‌های مکفی برای حفاظت از صنعت فولاد در نظر گرفتند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو