عصر خودرو

طلا در پایین‌ترین سطح ۳ هفته اخیر

عصر بازار- پس از افت بیش از یک درصدی در جلسه گذشته و در پی هجوم سرمایه‌گذاران به بازار سهام، در معاملات روز پنج‌شنبه طلا به پایین‌ترین سطح سه هفته اخیر خود رسید.

طلا در پایین‌ترین سطح ۳ هفته اخیر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، با افزایش ورود سرمایه به بازارهای سهام و بهبود قیمت جهانی نفت، بازارهای سهام آسیا به بالاترین سطح 9 ماه اخیر خود رسیدند، این در حالی است که دلار نیز به تبعیت بازارهای سهام آمریکا تقویت شد.

    هر اونس طلا امروز با افتی 0.4 درصدی یکهزار و 315 دلار و 80 سنت معامله شد. شمش روز گذشته نیز افتی 1.2 درصدی را به ثبت رسانده بود.
    رونالد لونگ، معامله‌گر ارزش شرکت لی چانگ اعلام کرد: «بازارهای سهام در حال رشد هستند که این موضوع برای طلا خوب نیست. ما انتظار داریم که قیمت طلا اندکی کاهش یابد. من فکر نمی‌کنم که قیمت‌ها تا قبل از نشست هفته آینده فدرال‌رزرو تثبیت شوند.» 

    وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال رویترز نیز اعلام کرد: طلا یک سطح حمایتی 1313 دلاری برای خود پیدا کرده و با شکسته شدن این سطح، سطح حمایتی بعد 1298 دلار برای هر اونس خواهد بود.

    جیمز استیل تحلیلگر HSBC اعلام کرد: «شرایط معاملاتی تابستان ممکن است دلیل مهمی برای پایین آمدن قیمت طلا و بالارفتن انتظارات برای افزایش نرخ بهره باشد. در چنین شرایطی بازار طلا روندی نزولی به خود خواهد گرفت. به نظر من رسیدن به قیمت 1300 دلار برای هر اونس بسیار محتمل خواهد بود.»

    بر اساس این گزارش، بانک مرکزی اروپا در نشست امروز خود به احتمال زیاد نرخ بهره را ثابت باقی نگاه خواهد داشت.

    در میان فلزات گرانبهای دیگر، نقره ششمین جلسه متوالی افت خود را تجربه کرد که طولانی‌ترین روند نزولی از دسامبر 2015 بوده است. هر اونس از این فلز با افتی 0.7 درصدی 19 دلار و 26 سنت معامله شده بود. قیمت هر اونس پلاتین نیز با افتی 0.3 درصدی یکهزار و 76 دلار و 60 سنت معامله شد. و پالادیوم با 0.5 درصد کاهش 666 دلار و 35 سنت به ازای هر اونس قیمت داشت.

    برچسب ها