عصر خودرو

هیات روسیه در نشست اقتصادی مشترک تهران شرکت می کند

عصر بازار- هیات بزرگ استان استراخان روسیه در چارچوب افزایش روابط و همکاری ها با ایران در نشست اقتصادی اتاق مشترک دو کشور در تهران شرکت می کند و در سفر به مازندران نیز با مقام های استانی برای گسترش روابط مذاکره خواهد کرد.

هیات روسیه در نشست اقتصادی مشترک تهران شرکت می کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، سفر پنج روزه هیات دولتی-خصوصی 45 نفره روسیه به سرپرستی آلکساندر ژیلکین استاندار استراخان اول مرداد ماه به ایران آغاز خواهد شد.
    وزیران استانی روابط بین الملل و کشاورزی، رئیس اتاق بازرگانی آستراخان، نمایندگانی از وزارت خانه های گردشگری و حمل و نقل، بخش های بندری، کارخانه کشتی سازی کراسنی باریکادی، رییسان و مقام های چندین شرکت های تجاری و همچنین چند بازرگان ایرانی هیات روسی را در سفر به ایران همراهی می کنند.
    بنا به اعلام امروز (چهارشنبه) سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استراخان، در این سفر که به دعوت ربیع فلاح استاندار مازندران انجام می گیرد، اعضای هیات اقتصادی و تجاری روسی نخست با مقام های این استان، صاحبان صنایع و تولیدکنندگان مذاکره و نشست برگزار خواهند کرد و از واحدهای تولیدی و صنعتی نیز بازدید می کنند.
    هیات روسی همچنین در نشست فعالان اقتصادی اتاق مشترک ایران و روسیه که چهارم مرداد ماه در تهران برگزار خواهد شد، شرکت می کند و انجام مذاکراتی نیز با مقام های وزارت خانه های مختلف پیش بینی شده است.
    شهر بندری آستراخان به دلیل قرار داشتن در دهانه ورودی رودخانه ولگا به دریای خزر، یک شاهراه آبی و زمینی بشمار می آید و در زمان حاضر این منطقه با فعالیت بیش از 200 شرکت ایرانی به کانون تمرکز اقدام های بازرگانی و اقتصادی ایرانیان در جنوب روسیه تبدیل شده است.
    براساس آمارهای در دسترس که آخرین گزارش آن مربوط به سال 2012 است حدود 39 درصد مبادلات بازرگانی خارجی استان آستراخان روسیه با جمهوری اسلامی ایران انجام گرفته است.
    آلکساندر ژیلکین استاندار آستراخان پیش از این در دیدار با مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی در فدراسیون روسیه از توسعه همکاری ها با ایران به عنوان اولویت اقتصادی این استان در توسعه روابط خارجی یاد کرد و گفت: حفظ و ارتقای پویایی روابط با استان های ایران را همچنان در دستور کار داریم.

    برچسب ها