عصر خودرو

هیچ پاداشی میان اعضای هیات مدیره شرکت های سیمان توزیع نشده است

عصر بازار- مدیرعامل هلدینگ سیمان فارس و خوزستان در واکنش به اخبار منتشر درباره توزیع پاداش میان اعضای هیات مدیره شرکت های سیمان گفت: حتی یک ریال سود بین اعضای هیات مدیره شرکت های سیمان وابسته به تامین اجتماعی توزیع نشده است.

هیچ پاداشی میان اعضای هیات مدیره شرکت های سیمان توزیع نشده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، مرتضی لطفی روز چهارشنبه افزود: ادعایی که از سوی برخی از سایت ها درباره توزیع پاداش بین اعضای هیات مدیره شرکت های سیمان شده، کذب محض است.
    نایب رییس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان توضیح داد: اطلاعاتی که از سوی برخی از سایت ها درباره توزیع مبالغ پاداش بین هیات مدیره سیمان اعلام شده است، پیشتر توسط مدیران شستا در کدال(سامانه اطلاعات ناشران) بورس اعلام شده بود و متاسفانه این تهمت زنندگان اطلاعاتی را استفاده کرده اند که هر فردی می توانست به سهولت آنها را بدست آورد.
    لطفی تاکید کرد: اطلاعاتی که این سایت ها به قول خودشان افشاگری کرده اند را برای شفاف سازی در اختیار سازمان بورس قرار داده بودیم که به سهامداران بورس ارایه شود.
    وی گفت: براساس ماده 241 قانون تجارت، پاداش هیات مدیره در شرکت های سهامی خاص تا سقف 10 درصد و در سهامی عام تا سقف پنج درصد به نسبت سود خالص شرکت ها بوده است. در هر حال، پاداش نمی تواند برای هر عضو موظف از معادل یک سال حقوق پایه وی و برای هر عضو غیرموظف از حداقل پاداش اعضای موظف هیات مدیره بیشتر باشد. این سود فقط به اشخاص حقوقی می رسد.
    وی با یادآوری اینکه کارگران، سهامداران اصلی شرکت های سیمان هستند، افزود: این پول به عنوان سودحاصل به شستا می آید؛ بنابراین چیزی میان اشخاص حقیقی توزیع نشده است.
    وی گفت: برخی سایت ها مدعی شده اند در سال گذشته سود سهام بین هیات مدیره شرکتها توزیع شده است؛ با قاطعیت اعلام می کنم برای عملکرد سال مالی 94 هیچ پاداشی پرداخت نشده است.
    وی گفت: پرداخت پاداش ها ضوابط اجرایی دارد که باید طبق آن اجرا شود.
    دوشنبه گذشته(28 تیرماه) برخی از سایت ها مدعی شدند مبالغ چند صدمیلیونی بین هیات مدیره شرکت های سیمان وابسته به شستا توزیع شده است.
    چندی پیش علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود اگر پاداشی نیز توزیع شود به هر نفر شاید ماهانه بیش از هشت میلیون ریال هم تخصیص نیابد.

    برچسب ها