عصر خودرو

تحلیل تکنیکال صنعت فلزات اساسی

عصر بازار- شاخص صنعت فلزات اساسی در دی ماه سال ۱۳۹۲ به بیشترین مقدار و در دی ماه ۱۳۹۴ به کمترین مقدار خود طی دو سال اخیر رسیده بود.

تحلیل تکنیکال صنعت فلزات اساسی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»،  شاخص صنعت فلزات اساسی در 3 سال اخیر بیش از 50% کاهش داشته است که عمدتا ناشی از کاهش قیمت جهانی فلزات است.
     


    *در انتخاب لیدرهای صنعت ، معیار نقدشوندگی در 6 ماه اخیر در نظر گرفته شده است.

    افزون بر این، شاخص صنعت فلزات اساسی در دیماه 1394 برابر با 20.000 واحد و در اردیبهشت ماه سال 1395 برابر با 28.000 واحد و هم اکنون به رقم 25.000 واحدی رسیده است.
    همچنین، با بررسی شاخص صنعت و مقایسه شاخص کل در 3 سال اخیر به این نتیجه می رسیم که قیمت سهام شرکت هایی که در این صنعت فعالیت می کنند نسبت به کلیت بازار ، ریزشی بیشتر را تجربه کرده اند.
     


    *تصویر از مرداد 1392 تا تیر 1395. 
    *رقم شاخص صنعت فلزات اساسی در حال حاضر برابر 25.000  می باشد.


    بر این اساس، شاخص و  اکثر اندیکاتورها با بررسی در تایم فریم روزانه و هفتگی نشان می دهد قدرت لازم برای صعود وجود دارد و شانس دستیابی به سود مناسب فراهم است.

    از سویی، با توجه به اینکه بهمن ماه سال گذشته روند نزولی 2 ساله این صنعت به پایان رسیده است میتوان ابراز امیدواری کرد که روند بلند مدت نیز در حالت صعودی قرار خواهد داشت.

    افزون بر این، تمامی موارد حاکی از این است که خرید از دید تکنیکی می تواند منجر به بازدهی 15 درصدی(حدودا) در کوتاه مدت و میان مدت ( با توجه به رسیدن شاخص به مقاومت) شود.

    * میثم درخشنده ،کارشناس سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات

    برچسب ها