عصر خودرو

سیتی گروپ پیش بینی کرد

فروش ذخایر طلای ونزوئلا

عصر بازار: بر اساس گزارش شرکت خدمات مالی و بانکی سیتی گروپ، کشورهایی مانند ونزوئلا که با کمبود نقدینگی مواجه هستند، ممکن است درصدد فروش بخشی از ذخایر طلایشان برآیند.

فروش ذخایر طلای ونزوئلا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، تحلیلگران سیتی گروپ در گزارشی نوشتند این کشور آمریکای جنوبی کشوری است که به دلیل کاهش قیمت نفت، ممکن است در معرض فروش بخشی از ذخایر طلایش باشد.

    با این همه مقامات بانک مرکزی و وزارت دارایی ونزوئلا در تماسهای بلومبرگ، درباره این گزارش حاضر به اظهارنظر نشدند.

    طلا در ژوییه تحت تاثیر دورنمای افزایش نرخهای بهره در آمریکا که صعود ارزش دلار را در پی داشت، به کمترین قیمت در پنج سال گذشته سقوط کرد. فروش طلا از سوی دولتها حتی اگر بانکهای مرکزی دیگر شامل چین به افزایش ذخایرشان بپردازند، ممکن است قیمت این فلز زرد را تحت فشار بیشتری قرار دهد.

    به گفته تحلیلگران سیتی گروپ، اگر ونزوئلا بخشی از ذخایر طلای خود را به فروش رساند، قیمت طلا در سطح پایین تثبیت خواهد شد.

    ونزوئلا بیش از 95 درصد از درآمد صادراتی خود را از فروش نفت بدست می‌آورد و اکنون که قیمت نفت خام به سطح پایین کم سابقه ای سقوط کرده است، نگرانیهایی نسبت به دشواری این کشور برای پرداخت بدهی‌هایش مطرح شده است با این همه بر اساس گزارش بارکلیز، احتمال ورشکستگی این کشور در سال جاری اندک است.

    طبق آمار صندوق بین المللی پول، ونزوئلا تا سپتامبر 11.607 میلیون اونس طلا داشت. بر اساس گزارش سیتی گروپ، حدود 68 درصد از ذخایر ونزوئلا تا ماه اوت به صورت شمش بوده است.

    هر اونس طلا در بازار جهانی در سطح 1117 دلار معامله می‌شود که 5.6 درصد کاهش نسبت به ابتدای سال 2015 را نشان می‌دهد. سیتی گروپ در گزارش اخیرش قیمت مورد پیش بینی برای طلا را تغییر نداد و همچنان انتظار دارد با احتمال آغاز تحکیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا، قیمت هر اونس طلا در سه ماهه جاری به طور متوسط 1090 دلار باشد.

    بر اساس گزارش آر بی سی کپیتال مارکتس، ونزوئلا در بحبوحه اعتراضات و کمبود کالاهای اساسی در شرایطی که این کشور در دسامبر انتخابات پارلمانی برگزار خواهد کرد، در آستانه بحران قرار دارد.

    دولت ونزوئلا در سالهای 2011 و 2012 بیشتر طلایی را که در بانکهای خارجی نگهداری می‌کرد، به این کشور بازگرداند. این اقدام به دستور هوگو چاوز، رییس جمهور فقید این کشور با هدف حفاظت در برابر بی‌ثباتی بازارهای مالی انجام گرفت.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو